Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Masterplanul Velo: 500 de km de piste de biciclete în 10 ani. Bulevardele rămân fără o bandă

Primăria Capitalei urmează modelul Olandei - vrea să construiască peste 500 de kilometri de piste pentru biclete în următorii 10 ani. Pentru că va aplica deviza „Un oraş pentru oameni, nu pentru maşini“, va elimina o bandă de circulaţie de pe unele străzi. Până să vadă minunea, bicicliştii se plâng că plimbările pe două roţi sunt un mare pericol. 

de Andreea Milea

la 17.07.2025 , 20:18

Cu doar 25 de kilometri de piste funcţionale, cei care vor să meargă cu bicicleta prin Bucureşti pot acum doar să se strecoare printre milioanele de maşini. După cinci ani de experienţe la limită, Vlad vede limpede rezolvarea. 

"Poate să aloce 2 metri, un metru din stradă pentru biciclete şi s-ar merge pe biciclete de 3 ori mai rapid. Eu acum merg mai încet ca un autobuz care merge încet din cauza traficului. Dacă ar fi linie dreaptă aş merge de două ori mai rapid ca el", spune Vlad, biciclist. 

Masterplanul Velo: 500 de km de piste de biciclete în 10 ani

Articolul continuă după reclamă

Până în 2035, Capitala ar urma să aibă 150 de kilometri de reţea principală şi 415 kilometri de reţea secundară care va lega cartierele de principalele puncte de interes: şcoli, clădiri de birouri, staţii ale mijloacelor de transport în comun. 

"Foarte prost faţă de străinătate unde sunt piste excepţionale. Aici e greu. Nu-s adaptate deloc şi nu sunt bine întreţinute", spune un alt biciclist. 

Proiectul prevede reducerea benzilor pentru maşini, cum s-a întâmplat pe Calea Victoriei. 

Pe anumite artere, primăria Capitalei are in plan să transforme o bandă de circulaţie în piste pentru biciclete. Acestea vor avea o laţime de 3 metri, adică 1 metru si jumătate pentru fiecare sens de circulaţie. 

"Bandă în minus şi o să devină şi mai aglomerat, din ce în ce o să se circule mai greu. Să găsească altă soluţie, pe trotuar de exemplu". "O idee foarte bună dacă românii încep să scoată bicicletele din casă", spun şoferii. 

"Pregătim oamenii pentru o mentalitate nouă în care nu trebuie să fim dependenţi de maşină. Dacă masterplanul va fi aprobat de cgmb, eu astept ca demararea achizitiei de studii să fie făcută anul viitor, iar până la finalul anului 2030 să avem prima reţea magistrală finalizată", a declarat Ionuţ Militaru, specialist managementul traficului. 

"Experienţa din ultimii 30 de ani ne arată că este greu spre imposibil de realizat. Nu putem să ne închipuim că pistele vor apărea peste noapte pe străzi, că vor fi bine făcute, bine marcate şi semaforizate dacă nu există specialiştii necesari în cadrul primăriei", spune Corneliu Belciug - director de programe Green Revolution. 

Costurile depăşesc 200 de milioane de euro, dar primăria calculează că şi beneficiile vor fi mari. 15% dintre bucureşteni ar putea renunţa la maşină, iar poluarea şi aglomeraţia se vor reduce.

Andreea Milea Like

Am început cu muzica, am continuat cu dansul şi am ales jurnalismul. Ce au în comun? Zilnic găseşti ceva nou. Cât de mult înseamnă un cuvânt, un moment sau 10 secunde înainte de live.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Masterplanul Velo: 500 de km de piste de biciclete în 10 ani. Bulevardele rămân fără o bandă