Video Mecanicii de tren spun că tragedia din Grecia se poate repeta în România: "Toate cadrele de conducere sunt corupte"
Un accident feroviar asemănător celui produs acum câteva zile în Teleorman sau chiar mai grav, precum cel din Grecia, se poate întâmpla oricând în România! Suntem la un pas de tragedie din cauza unui sistem corupt, care funcţionează pe spăgi, interese şi nepotisme. O spun foştii, dar şi actualii angajaţi CFR care acuză condiţii de muncă greu de imaginat. Cât despre odihnă, oamenii se plâng că dorm în camere insalubre, pe saltele murdare, printre şoareci şi şobolani. O echipă Observator a vorbit cu unii dintre ei, iar mărturiile sunt şocante.
Căile ferate sunt în moarte clinică, spun foştii mecanici. Un sistem bolnav, clădit pe şpăgi şi interese, acuză ei.
Alupei Jan, fost angajat: Conducerea toată este coruptă, conducerea unităţii, şefii de unităţi, toate cadrele de conducere sunt corupte. Se cere şpagă, se cer pachete. Nu poţi să te angajezi la o societate de stat dacă nu treci pe la un lider de sindicat. Se lucrează cu personal de 68-69 de ani. alergăm printre vagoane, nu mai esti acelaşi om, nu mai vezi la fel.
Mecanicii sunt obligaţi să meargă cu locomotive vechi, care ar putea ceda oricând.
Angajat CFR: Cele mai mari probleme cu care ne confruntăm sunt locomotivele. Sunt la pământ. Fără siguranță pe ele. Mai ales asta cu care merg eu acum cu ea e baltă de ulei. Pur și simplu. Dacă vin căldurile, ia foc! Compania de stat are aproape 1.700 de mecanici, mulţi tineri şi foarte slab pregătiţi.
- Avertisment pentru românii care călătoresc în Grecia. Zborurile vor fi paralizate joi de o grevă naţională,...
- Mecanicul trenului implicat în accidentul din Roşiori ar fi mers pe un tronson cu viteză de şapte ori mai mare....
- Ancheta în cazul accidentului feroviar din Roșiori ridică multe semne de întrebare. Mecanicul de locomotivă...
Condiţiile de odihnă sunt la limita decenţei
Şi condiţiile de odihnă sunt la limita decenţei.
Daniel Burchel, fost angajat: Sunt dormitoare în care sunt şoareci, şobolani, e foarte greu să te odihneşti in astfel de condiţii.
Şi ministrul Transporturilor recunoştea, anul trecut, dezastrul din sistem.
Sincron Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: În acest moment tot ce înseamnă gări, halte, în România, cred că într-o proporţie de 80%-90% arată ca după război, jalnic, şi e clar că în acest moment nu există forţa necesară să poată fi refăcute.
Cristina Oprea, reporter Observator: Afară de incidentul de la Roşiori şi anchetele în curs, rămâne starea generală a căilor ferate române. Un fel de moarte clinică. Şi aici ne referim şi la liniile şubrede, dar şi la vagoanele extrem de vechi în care românii circulă zi de zi. 9.000 de kilometri de cale ferată zac în paragină, iar peste 90% din gările şi haltele din România arată ca după bombardamente. CFR Călători foloseşte zilnic în jur de 1000 de vagoane, dintre ele, aproape 350 au peste 40 de ani vechime şi urmează să fie duse la casat. Un pericol cu care oamenii se confruntă zi de zi, în călătoriile cu trenurile din România.
Legislaţia europeană stabileşte că durata normală de funcţionare a unui vagon de călători este de 18 ani. Vechimea medie vagoanelor CFR Călători este însă de. 32 de ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰