Antena Meniu Search
x

Video Mecanicul care a trecut pe roşu cu trenul de călători și a lovit un marfar în Teleorman, lăsat liber. Tânărul a fost plasat sub control judiciar

Mecanicul de locomotivă care a trecut pe roşu cu trenul şi a lovit un marfar în Teleorman zilele trecute a fost pus sub control judiciar. Bărbatul va veni săptămânal la poliție, acolo unde va da cu subsemnatul, astfel anchetatorii se vor asigura că nu părăsește țara pe perioada cercetărilor.

Eduard Marin
de Eduard Marin

la 17.03.2023, 09:07

Vezi și

Bărbatul de 36 de ani a ajuns în fața procurorilor, care au decis să-l plaseze sub control judiciar timp de 60 de zile și să-l lase în libertate.

Mecanicul va da cu subsemnatul la poliție în fiecare săptămână

El va veni săptămânal la poliție, acolo unde va da cu subsemnatul, astfel anchetatorii se vor asigura că nu părăsește țara pe perioada cercetărilor. Acesta este anchetat pentru îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu, dar și pentru vătămare corporală din culpă. Trenul pe care îl dirija a trecut pe culoare roșie a semaforului, iar 13 persoane au fost rănite.    

Cum s-a produs coliziunea dintre cele două trenuri în gara Roșiori

Luni, 13 martie, la 4 dimineaţa, pasagerii din trenul interregio Arad - Bucureşti s-au trezit speriaţi în scrâşnet de frâne şi o bubuitură puternică. Au căzut unii peste alţii, iar bagaje grele i-au strivit. Garnitura în care se aflau lovise un marfar. Chemaţi de urgenţă prin 112, zeci de medici, paramedici şi pompieri au venit cu 26 de ambulanţe la locul accidentului. Patru pasageri au ajuns la spital cu mâini, picioare rupte şi lovituri serioase la cap. În timp ce medicii se ocupau de răniţi, ceferiştii evaluau situaţia. Trei vagoane din marfarul lovit din spate de interregio au deraiat - două s-au răsturnat. Accidentul s-a produs la intrarea în gara Roşiori Nord. Un marfar cu 26 de vagoane, care ducea aproape 350 de maşini de la Craiova în portul Constanţa, intra pe o linie secundară ca să elibereze şina principală pentru trenul de călători. Interregio a primit ordin să reducă viteza şi apoi să oprească, ca să apuce marfarul să îi facă loc. Mecanicul trenului de pasageri care avea 120 de kilometri pe oră a ignorat primul semnal galben care îl avertiza că în faţa lui este altă garnitură - trebuia să încetinească şi să fie pregătit să oprească dacă următorul semafor era roşu. Nu a făcut asta şi a trecut pe roşu. Instalaţia de siguranţă a locomotivei a început frânarea de urgenţă, dar nu a putut opri colosul de sute de tone în timp util.

Interregio încă avea 40 de kilometri pe oră viteză când a lovit trenul de marfă lung de 700 de metri. Impactul a fost atât de puternic, încât l-a împins aproape 200 de metri. În comunicatele oficiale, CFR Călători a omis la început să vorbească despre coliziune. La prima oră, a anunţat doar că la Roşiori se circulă cu dificultate. Deşi în anunţul făcut aproape în acelaşi timp, Poliţia vorbea clar despre un impact. Abia la zece ore după accident, compania-mamă CFR, care are în subordine CFR Călători, a confirmat - a fost vorba despre o ciocnire din cauza mecanicului care a trecut pe roşu.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi simţit discriminaţi la interviul de angajare din cauza vârstei?

Observator » Evenimente » Mecanicul care a trecut pe roşu cu trenul de călători și a lovit un marfar în Teleorman, lăsat liber. Tânărul a fost plasat sub control judiciar