Video Motocicliştii, blocaţi de birocraţie. Şoferii care vor obţină permisul moto aleargă după acte, deşi legea s-a schimbat
Nicio scurtătură pentru şoferii care vor să devină motociclişti. Legea s-a schimbat, dar birocraţia îi descurajează pe doritori. Deși diferența dintre cursurile clasice şi noile prevederi este de 30 de ore de practică, birocrația e o barieră de netrecut.
Adrian se numără printre șoferii care au decis să lase volanul în favoarea ghidonului. Motocicleta îl ajută să se deplaseze mult mai repede prin orașul sufocat de maşini. Doar că, atunci când a aflat câte are de făcut, nu mai crede că e o idee bună. "Mișcarea pe două roți este mult mai rapidă, mai versatilă. Birocrația în România nu a dispărut. Petrec cam 3-4 zile pentru hârtii. Doar pentru hârtii. Ar trebui să îmbunătățească puțin partea de birocrație", a declarat Adrian, cursant.
Realitatea este că e e nevoie de mai multe acte şi drumuri
Şi instructorii recomandă cursanților să ia în calcul în continuare școala moto clasică, chiar dacă durează mai mult. Cursurile în varianta clasică ajung până la patru săptămâni, în timp ce, cele zece ore propuse de noua lege, pot fi parcurse într-o singură săptămână. "Problemele, cred eu acum, că sunt de ordin birocratic. Sunt un pic nemulțumiți de aceste documente de care au nevoie, dar ei își doresc destul de mult să obțină acest curs pentru scuter pentru că este foarte util pentru partea urbană", a declarat Cristian Anghel, instructor moto.
Avantajele sunt că, dacă urmează şcoala obişnuită, la final se pot urca pe orice motocicletă, indiferent de capacitate. În cazul noii legi, proaspeții motocicliști nu vor putea depăși motoarele mai mari de 125 centimetri cubi. Potrivit legii, cursantul trebuie să aibă o experiență de cel puțin doi ani la volan și să vină cu o adeverință care să ateste că a absolvit un curs de pregătire practică de 10 ore. Chiar dacă textul legii prevede doar câteva condiții, realitatea este că e e nevoie de mai multe acte şi drumuri.
"Cursanții care vor să parcurgă aceste ore sunt nevoiți să se ducă la o clinică avizată de Ministerul Transporturilor, să facă o fișă medicală, să facă un aviz psihologic și un cazier", a declarat Cristian Anghel, instructor moto. În ultimele trei luni, de când legea s-a schimbat, doar 2.697 de șoferi au ales să facă cele zece ore de cursuri. În timp ce peste 6.300 de cursanți au ales varianta școlii moto clasice.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰