Antena Meniu Search
x

Video Noi probleme în zona Pasajului Unirii, încadrată la clasa de risc 4 din 5. Fostul arhitect al Capitalei numește situația ”dramatică”

Noi probleme într-una dintre cele mai circulate zone din România - Piaţa Unirii din Capitală. Asfaltul a cedat în două locuri, mai mult de o palmă, iar traficul a fost restricţionat. De vină este o avarie la o conductă veche, care a permis infiltrarea apei inclusiv în pasajul în care au avut loc numeroase accidente. Specialişii avertizează de mai bine de 5 ani că starea întregului planşeu din zona Unirii este extrem de precară şi că se impun reparaţii urgente. 

Andre Rotaru
de Andre Rotaru

la 18.01.2023, 19:31

Vezi și

Avertismentele vechi de ani de zile, cum că platoul din Piaţa Unirii s-ar putea prăbuşi în orice moment încep să prindă contur. Asfaltul s-a lăsat mai bine de 10 centimetri, în două zone. Prima este chiar lângă pasajul proaspăt renovat iar cea de-a doua pe Splaiul Independentei.

Andre Rotaru, reporter Observator: Oficialii din Primărie au trimis aici utilaje care au spart porţiunea de drum lăsată pentru a vedea ce este dedesubt. Au găsit un gol, o cavernă sub carosabil iar specialiştii trebuie să afle ce anume a dus la formarea acesteia.

De vină, spun surse din cadrul primăriei de sector, este o avarie la o conductă de apa, din zona pasajului. A plesnit, iar apa a săpat pe sub placa de beton, care a cedat sub greutatea maşinilor.

Violeta Boerescu, reprezentant Primăria Sector 4: O conductă veche de peste 30 de ani care a cedat, a permis acumularea apei in subteran si mai mult a permis infiltrarea apei in sistemul constructiv al pasajului unirii. Lucrarea a fost predată celor de la apa nova pt remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil.

Pe acelaşi subiect

Pericolul este real şi o arată clar ultima analiza a specialiştilor. Platoul Unirii este încadrat în clasa de risc 4 dintr-un total de 5 puncte. De aceea, începând de astăzi primăria a decis ca traficul din zonă să fie restricţionat pe mai multe artere. Maşinile nu vor mai putea circula pe prima bandă de circulaţie dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanţă de 25 de metri. Şi banda 3 va fi blocată pe sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.

Restricţiile vor dura până ce problema va fi rezolvată

"Se circulă ft greu. Mergem 40 de metri, apare rosu, stăm pe loc", spune un şofer.

"Cu răbdare vom aştepta să se remedieze. Ne e teamă, dar trebuie să trecem", a mai spus altcineva.

Gheorghe Pătraşcu, fost arhitect şef al Capitalei: Este dramatic. Deja a depăşit o oarecare limită a suportabilului. În momentul în care nu mai există sprijinul planşeului va ceda şi se va lăsa cu nişte efecte. Sigur, probabil vor fi şi nişte victime.

Primăria de sector are de gând să interzică de tot accesul în zona Unirii pentru maşinile mai mari de 3,5 tone. "Pai si ce treaba are masina de 3,5 tone că se surpă drumul? O să fie rău, mai ales când o să avem livrări pe aici prin centru, e jale", continuă un şofer.

Cei care locuiesc în zonă spun că le este teamă acum să mai iasă din case. De mai bine de 5 ani se tot vorbeşte de starea precară în care se află platoul Unirii.

Marius Coaje, consilier investiţii Primăria Sectorul 4: Bucăţi din stâlpii de susţinere sunt efectiv măcinaţi, toată îmbrăcămintea, toată tencuiala acestor stâlpi este căzută, fierul este la vedere, este torsionat.

Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Aşa, la prima vedere investiţia pe care trebuie să o facem acolo la pasajul de peste Dunăre, la Piaţa Unirii este de ordinul a 20 de milioane de lei. Evident că vrem să facem asta dar pentru asta ne trebuie bani.

Nu au găsit bani. Aşa că au plasat responsabillitatea către Primăria Sectorului 4 care caută constructori. Lucrările la planşeul Unirii vor începe la mijlocul anului 2024.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Evenimente » Noi probleme în zona Pasajului Unirii, încadrată la clasa de risc 4 din 5. Fostul arhitect al Capitalei numește situația ”dramatică”