Antena Meniu Search
x

Video "Nu dau 5.500 de lei ca să merg cu masina prin Bucureşti. Niciodată!" Reacţia şoferilor la noua taxă de poluare propusă pentru Capitală

Primăria Capitalei vrea să taxeze şoferii cu maşini poluante. Un fel de taxă oxigen, propusă de administraţia trecută, dar acum cu tarife mai mari, care pot sări de 5.000 de lei pe an. Cei mai afectaţi sunt şoferii care vin în Bucureşti, 5 zile pe săptămână, la muncă.

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 07.06.2022, 19:30

Vezi și

Taxa porneşte de la 20 de lei pentru o zi şi ajunge la 5.500 de lei pentru un an.

Şofer: Absurd, foarte aberant pentru că în ziua de azi nu prea poți să faci nimic fără mașină. Să pui taxă pentru poluare e aiurea.

Reporter: Ai plăti suma asta?

Şofer: Sincer nu.

Pe acelaşi subiect

Reporter: Şi cum vei proceda?

Şofer: 5.500? Nu. Pieton din nou, abonament la metrou altfel nu se poate.

Şofer: Nu o să circul. O să merg cu mijloc de transport in comun. Nu, nu o să dau 5.500 ca să merg cu masina prin Bucureşti. Niciodată.

Reporter: 5.500 de lei, cum vi se pare?

Şofer: Mi se pare cam mult, exagerat de mult.

Taxa ar putea fi plătită pentru toate maşinile înmatriculate în alte judeţe, cu excepţia celor electrice sau hibrid, dar şi pentru cele înregistrate în Capitală. Chiar de anul viitor, ar fi obligaţi să achite taxa bucureştenii cu maşini considerate poluante, atât pe benzină, cât şi pe motorină. Nu numai norma Euro este luată în considerare, ci şi greutatea maşinii. Este vorba de masa la gol, trecută la rubrica G în certificatul de înmatriculare.

Fără plată, circulaţia ar fi permisă doar noaptea şi în zilele libere

Însă modul de calcul sfidează orice logică. Tariful pentru o săptămână este de 120 de lei. Adică de 6 ori taxa pe zi. Ce par să nu ştie iniţiatorii proiectului este că numărul maxim de zile lucrătoare dintr-o săptămână este de 5, asta dacă nu sunt şi alte sărbători legale. Aşa că este mai convenabil să plăteşti în fiecare zi, decât pe o perioadă mai lungă.

Prea complicat pentru cei care au scris proiectul de hotărâre.

Ana Maria Gram - consilier general USR: Cei cu maşini foarte vechi şi foarte poluante e posibil să nu circule foarte mult şi să-şi cumpere un abonament de câteva zile, în funcţie de nevoi. Sau să-şi ia pe 5 zile.

O situaţie în care sunt 700.000 de oameni, care lucrează în Bucureşti, dar locuiesc în localităţile învecinate. 

Doar în Ilfov sunt înmatriculate peste 200.000 de maşini

Marius Pavel, consilier general PSD: Avem aproape jumătate din bucureşteni care vin din IF, care muncesc în Bucureşti şi ne punem întrebarea: ei cum vor ajunge la muncă?

Ana Maria Gram - consilier general USR: Cei care nu locuiesc în Bucureşti dar trebuie să facă naveta, vin să lucreze, pot să intre în Municipiul Bucureşti fără să achite nicio taxă şi să meargă la park and ride.

Reporter: Câte avem în Bucureşti?

Ana Maria Gram - consilier general USR: În acest moment nu cred că avem funcţionale prea multe, dar nu sunt pe domeniul acesta şi nu vreau să dau informaţii greşite.

Park and ride-uri sunt doar două: cel proaspăt inaugurat pe şoseaua Pantelimon şi cel de la Străuleşti. În total au puţin peste 1.000 de locuri de parcare. Deşi proiectul este public şi afectează majoritatea bucureştenilor, primarul general a refuzat iniţial să comenteze.

Câteva ore mai târziu, Nicuşor Dan a anunţat, printr-un comunicat de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti, că nu susţine introducerea unei taxe de poluare. Proiectul prevede amenzi cuprinse între 4.000 şi 5.000 de lei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Evenimente » "Nu dau 5.500 de lei ca să merg cu masina prin Bucureşti. Niciodată!" Reacţia şoferilor la noua taxă de poluare propusă pentru Capitală