O nouă metodă de înșelăciune în mediul online. Schema infracţională pusă la cale de doi tineri din Lehliu Gară a făcut până acum 20 de victime
O nouă metodă de înşelăciune în mediul cumpărăturilor online! Doi tineri cu imaginaţie au găsit o portiţă, în mecanismul de livrare a unor produse de pe platformele de vânzare la mâna a doua, prin care cumpărau diverse obiecte, dar fără să le mai plătească ulterior.
Schema infracţională pusă la cale de doi tineri din Lehliu Gară a făcut până acum 20 de victime, spun anchetatorii. Concret, aceştia cumpărau cu livrare directă de pe cea mai mare platformă de vânzări la mâna a doua din ţară. Ceea ce înseamnă că vânzătorul aştepta ca la uşa lui să vină un curier de la firma care are contract cu platforma respectivă care să preia produsul, urmând ca plata să se facă ramburs, adică direct la livrare, iar în câteva zile vânzătorul ar fi trebuit să primească banii în cont. Doar că la uşa lui ajungea un alt curier trimis de această dată de cei doi tineri. Lua produsul, însă pe coletul respectiv nu se mai făcea nicio menţiune privind plata, aşa că vânzătorul aştepta mult şi bine şi îşi dădea seama într-un final că nu va mai recupera niciun ban. Unul dintre cei păcăliţi a depus plângere la poliţia capitalei şi aşa a ieşit la iveală toată înşelătoria. Oamenii legii i-au identificat pe cei doi tineri iar aceştia au ajuns deja în spatele gratiilor.
Ce spune Poliția Capitalei
La data de 11 octombrie 2023, polițiști din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București – Secția 4 Poliție au reținut tânăr, în vârstă de 19 ani, față de care sunt efectuate cercetări într-un dosar penal de înșelăciune, prejudiciul fiind de 4.500 de lei.
La data menționată, în jurul orei 09.00, Secția 4 Poliție a fost sesizată, de către un bărbat, cu privire la faptul că ar fi fost victima unei infracțiuni de înșelăciune.
Din cercetări, s-a stabilit că, la data de 9 octombrie 2023, după ce bărbatul ar fi postat un anunț, pe o platformă online, ar fi fost contactat, prin intermediul unei aplicații ce oferă servicii de mesagerie, de către un tânăr, în vârstă de 19 ani, care s-ar fi arătat interesat de achiziționarea telefonului oferit de bărbat, spre vânzare. Ulterior convorbirii cu persoana vătămată, bănuitul ar fi contactat o altă firmă de curierat, față de cea cu care colaborează platforma de vânzări online, înregistrând o comandă, prin care solicita preluarea unui pachet de la domiciliul victimei, fără a preciza vreo sumă ramburs. Astfel, persoana vătămată ar fi fost indusă în eroare, înmânând coletul unui alt curier, de la o altă firmă, decât cea stabilită anterior. Imediat după ridicarea coletului, adresa de livrare a fost schimbată către un alt punct de ridicare, de tip “easy-box”, fără a exista plată ramburs pentru colet. Astfel, la data de 11 octombrie 2023, în jurul orei 16.00, tânărul de 19 ani a fost prins în flagrant delict, imediat după ce, prin tastarea codului aferent, ar fi ridicat coletul de la punctul de livrare. În urma efectuării controlului corporal, asupra acestuia au fost identificate și ridicate mai multe bunuri, precum și telefonul mobil pe care persoana vătămată îl oferise spre vânzare.
Cel în cauză a fost imobilizat și condus la audieri, iar în baza probatoriului administrat, acesta a fost reținut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat magistraților cu propunere legală. Cercetările sunt continuate de către polițiști din cadrul Secției 4 Poliție, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰