Video Planșeul Unirii intră în reparații. De când va fi afectat traficul și cât durează lucrările
Centrul Bucureştiului intră în reparaţii Capitale, de luna viitoare. Primăria Sectorului 4 începe consolidarea planşeului Unirii care va dura doi ani, timp în care traficul va fi restricţionat. Constructorul va lucra în 3 schimburi astfel încât şantierul să fie gata la timp. Însă, termenul se poate prelungi în funcţie de surprizele din subteran. În paralel cu planşeul, inclusiv pasajul Unirii va fi blocat pentru reparaţii. Vestea bună este că circulaţia metroului nu va fi afectată.
Construit în 1936 şi niciodată reparat, planşeul poate ceda oricând, spun inginerii care l-au încadrat în clasa de risc 4 din 5 posibile. Grinzile de susţinere sunt fisurate, armăturile rupte, iar infiltraţiile de apă macină placa de beton. Structura trebuie demolată şi refăcută total. 750 de milioane de lei este devizul.
Lucrările vor începe din mijlocul pieţei, dintr-o extremitate a parcului şi vor continua în zona fântânilor ce vor fi demontate. Întreagă zonă va fi decopertată însă traficul rutier nu va fi inițial afectat, până la finalul acestui an.
60.000 de şoferi care au drum zilnic prin zonă vor fi nevoiţi să ocolească tot centrul
60.000 de şoferi care au drum zilnic prin zonă vor fi nevoiţi să ocolească tot centrul Bucureştiului de anul viitor. "Va urma o perioadă, pe parcursul anului 2025, extrem de dificilă pentru noi toţi când practic principalul nod al Capitalei va fi blocat. Vom face toate eforturile astfel încât disconfortul pe care îl vor simți bucureştenii să fie cât mai mic însă trebuie să știm cu toții că va urma o perioadă extrem de dificilă în care cu certitudine, nervii noştri, ai tuturor, vor fi întinşi la maximum", a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.
"Dezastru, pentru că e centrul Bucureştiului și altfel nu se poate decât pe aici. Toată lumea tranzitează zona asta și va fi dezastru. Trebuie făcut ceva alternativ să putem să și circulăm", spune un șofer. "O să fie beleaua aici, când vor traversa apa. Câta lucrarea o să fie de acolo până aici. E mult", spune un bărbat.
Planşeul traversează, în diagonală, toată Piaţa Unirii şi acoperă râul Dâmboviţa
Disconfortul va fi pe măsura şantierului. Planşeul traversează, în diagonală, toată Piaţa Unirii şi acoperă râul Dâmboviţa, pasajul rutier şi galeria de metrou pe o lungime de 360 de metri. Structura din beton dirijează cursul Dâmboviţei pe sub pământ, până în peretele tunelului auto. O eventuală prăbuşire ar afecta inclusiv staţiile Unirii 1 şi Unirii 2.
Pentru a respecta termenul de finalizare de doi ani, constructorul va lucra zi şi noapte. "În mod normal lucrările trebuie să dureze 2 ani de zile însă discutam despre o constructie veche de 86 de ani. Este destul de dificil, în ciuda scanurilor pe care le-am făcut, în ciuda tuturor testelor si analizelor pe care le-am făcut pot să apară elemente neprevăzute în interiorul acestei lucrări care să ducă la prelungirea termenului", adaugă Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.
Pasajul rutier Unirii va fi blocat şi el, tot doi ani, pentru consolidarea care costă 300 de milioane de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰