Jumătate din podurile CFR din România au nevoie urgentă de reparaţii, atrag atenţia specialiştii
Jumătate din podurile de cale ferată din România au nevoie urgentă de reparaţii capitale. Este o statistică la care autorităţile doar se mai uită, din când în când. Podul Constanţa din Capitală arată exact ca acum 3 luni, când câţiva angajaţi ai CFR au fost puşi să vopsească stâlpii de susţinere.
Jumătate din podurile de cale ferată din România au nevoie urgentă de reparaţii capitale. Este o statistică la care autorităţile doar se mai uită, din când în când. Podul Constanţa din Capitală arată exact ca acum 3 luni, când câţiva angajaţi ai CFR au fost puşi să vopsească stâlpii de susţinere, mai mult de ochii lumii. Atunci oficialii dădeau asigurări că vor demara o licitaţie pentru a începe lucrările în a doua jumătate a anului. Doar că s-a ales praful de orice plan.
În ultimii 40 de ani singura lucrare pe care CFR Infastructură a facut-o la podul Constanţa a fost să ungă cu adeziv pilonii de susţinere, dar nici adezivul nu se mai vede. Iar sus pilonii au început să se macine şi mai tare.
Pe deasupra podului trec, zilnic, zeci de trenuri de marfă sau pline cu pasageri. Pe sub el, alte mii de maşini, tramvaie sau autobuze.
CFR a reuşit să facă doar o expertiză a podului. Iar specialiştii avertizează că sunt probleme cu structura şi trebuie consolidat de urgenţă.
Ionuţ Răcănel, profesor Universtatea Tehnică de Construcţii:
Neintervenind, betonul acela a început să se degradeze, în principal, din cauza vârstei luni, din cauza factorilor climatici, din cauza vibraţiilor la circulaţia trenurilor pe structură şi sigură că astea vor fi problemele. Vor pune în pericol circulaţia pe sub pasaj şi în ultima instanţă, dacă nu se intervine într-un timp rezonabil, şi circulaţia pe pasaj a trenurilor.
Doar că autorităţile de la noi parcă aşteaptă un dezastru pentru a lua măsuri. Într-un răspuns al CFR pentru redacţia Observator ni s-a comunicat că din peste cele 4500 de poduri CFR, peste jumătate au nevoie de reparaţii capitale, doar că nimeni nu ştie când vor începe lucrările.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰