Raport ROMATSA: Adrian Iovan a pilotat 30 de minute fără comunicare!
Avionul pilotat de Adrian Iovan, care s-a prăbuşit în munţii Apuseni, a zburat fără comunicare cu turnul de control aproape 30 de minute.
La ieşirea din Sibiu, pilotul ar fi trebuit să schimbe frecvenţa pentru serviciul de informare aeriană alocată acelei zone, pentru a menţine comunicarea cu serviciul de informare aeriană, numai că staţia aeronavei nu putea recepţiona decât o anumită frecvenţă care în acea zonă nu putea fi recepţionată de serviciul de informare.
La ieşirea din zona Sibiu, Iovan a cerut turnului de control să coboare, din cauza givrajului.
PIL: RFT111 de la Băneasa la Oradea şi dorim să părăsim nivel 110 din cauza givrajului, coborâm la 8000 de picioare după 1007.
FIC: RFT111 am înţeles că o să coborâţi de la nivel 110 la 80 şi mai departe nu v-am înţeles, vă auziţi cu întreruperi.
CTA EXE: RFT111 se aprobă ieşirea din zonă, în continuarea monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare pe 136.575 sau 136.225
RFT111: 136.575
CTA EXE: Afirmativ
RFT111: Şi cealaltă?
CTA EXE: 136.225
RFT111: N-avem noi cu 136 la staţiile astea. Rămânem cu 129,4
CTA EXE: Confirm, monitorizaţi 129,4. Zbor plăcut!
După ce a încercat să contacteze fără succes frecvenţa pe care o putea selecta la staţia radio a avionului, adică 129.4, Adrian Iovan cere o altă frecvenţă de contact.
RFT111: Sibiu, 111 din nou cu dumneavoastră. Cât are Bucureşti în zona asta, Bucureşti radar, ca 129,4. Suntem prea jos şi nu ne aude.
CTA EXE: Puteţi urca mai sus?
RFT111: Încercăm, dar nu prea putem.
Pilotul primeşte o altă frecvenţă pe care o contactează la ora 15.18, dar nu o poate recepţiona. Adrian Iovan a zburat astfel, aproape o jumătate de oră fără să primească instrucţiuni de la serviciul de informare aeriană.
Mai multe detalii pe antena3.ro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰