Video Reacţia unui taximetrist după ce a aflat că va avea colegi asiatici la transportat persoane
Din primăvară, asiaticii care ne livrează mâncarea vor putea transporta persoane sau marfă. Legea a fost schimbată la cererea transportatorilor, după ce mulţi şoferi profesionişti români au plecat să muncească în alte state ale Uniunii Europene, unde sunt mai bine plătiţi. Specialiştii se tem însă că actualii livratori vor fi la fel de indisciplinaţi în trafic, iar numărul accidentelor va creşte.
Dacă în prezent îi vedem peste tot, însă doar pe două roți, din primăvară, asiaticii vor avea dreptul să conducă orice fel de vehicul își doresc. Îi vom putea vedea la volanele autobuzelor, în taxiuri, mașini de ridesharing sau camioane. Mulți dintre ei abia aşteaptă să renunțe la scutere.
Ce condiţii trebuie să îndeplinească şoferii
Toate cursurile și examenele vor fi susținute în limba engleză, însă pentru a deveni șoferi profesioniști, trebuie să îndeplinească anumite condiții.
În primul rând, vor avea nevoie de permis de conducere românesc. Apoi trebuie să obţină atestatul profesional, în funcție de categoria de vehicul pe care vor să lucreze. Pot alege dacă fac sau nu cursurile pentru pregătire.
- Turist străin, mort după ce a sărit cu snowmobilul în albia pârâului Azuga. Şi-a dat ultima suflare la spital
- Un avion care zbura pe ruta Sibiu – Munchen, aterizare de urgență la Timişoara. O uşiţă ar fi rămas...
- Cum a fost sărbătorit Sfântul Ion în România. Mulți au respectat tradița ca la carte
- Cum au petrecut credincioşii pe rit vechi Crăciunul. Bunătăţile cu care s-au delectat la masa cu familia
- Marinel a fost adoptat. Doina, o femeie căreia i-a murit câinele din cauza unei petarde, îi va oferi un cămin...
Examenul de atestat costă 700 de lei și pentru a-l promova, șoferii trebuie să răspundă corect la cel puțin 49 din cele 70 de intrebări din legislația rutieră. De la 1 martie se vor da primele examene pentru pentru taxi sau ridesharing, iar de pe 11 aprilie, pentru restul autovechiculelor de transport marfă sau persoane. Viitorii lor colegi nu văd cu ochi buni noile modificări.
Şi cei care emit atestatele cred că pericolul din trafic va crește.
"Vin din ţări unde nu prea există legislație rutieră și de aceea îi vedem pe străzi, ne taie culoarele, vin în faţa noastră, nu se asigură", spune Mircea Grigore, director centru de formare profesională.
Livratorii străini, "campioni" la accidente rutiere
Reprezentanții firmelor de transport spun însă că sunt încrezători că îi pot pregăti pentru traficul de la noi.
"Este o gură de oxigen foarte importantă pentru că este criză de şoferi undeva la nivel naţional între 70.000 şi 80.000 de şoferi lipsă. Foarte mulţi au plecat în afară. Acum, sperăm, cât mai repede, să se umple din acest deficit. Fiecare om în plus aduce plus valoare companiilor", spune Bogdan Dincă, preşedinte COTAR Bucureşti.
Livratorii străini au provocat în ultimul an peste 60 de accidente rutiere doar în Bucureşti. Cei mai neatenţi au fost cei din Srilanka, urmaţi de cei din Bangladesh, Pakistan și Nepal.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰