Video România cumpără locomotive care ating 200 km/h, deşi la noi pe şine pot circula cu maximum 160 km/h
România cumpără din Franţa 16 locomotive electrice, primele după 15 ani. Însă sunt mult prea rapide pentru ţara noastră. Pot atinge 200 de kilometri pe oră. În ţară nu avem niciun metru de şine care să permită această viteză. Din cele 300 de locomotive electrice din parcul CFR, 90% ar trebui schimbate.
Statul a bătut palma cu francezii de la Alstom. În 2026, parcul CFR se va înnoi cu 16 locomotive noi. Costă 5 milioane de euro fiecare şi au o durată de viaţă de 40 de ani.
Ştefan Roşeanu, preşedinte ARF: Aceste 16 locomotive sunt destinate imbunatatirii performantelor serviciilor de calatori.Vorbim o data de locomotive noi, cu un grad foarte mare de disponibilitatee, peste 98%, ceea ce inseamna ca cel putin pentru trenurile unde se vor folosi aceste locomotive, ar trebui ca defectarile in parcurs sa fie de domeniul istoriei.
Noile locomotive ar urma să circule pe patru rute importante
Noile locomotive ar urma să circule pe patru rute importante care vor face legătura între nordul şi sudul ţării. Pot atinge viteze de până la 200 de kilometri pe oră. Doar că, la noi, infrastructură feroviară nu permite o viteză mai mare de. 160 de km/oră! Şi asta pe o singură magistrală și pe câteva tronsoane.
Alin Stan, reporter Observator: CFR are 1.100 de locomotive, însă pe şine circulă doar 300. Garniturile care tractează vagoane au o vechime medie de 40 de ani. Pe aproape 30% din reţea, viteza este de sub 50 km/ora.
Ştefan Roşeanu, preşedinte ARF: Sunt locomotive care se vor folosi pe rutele electrificate pentru ca motorul este electric si alimentarea se face de la pantograf si din pacate pentru zonele care sunt pe linii neelectrificate, normal ca aceste locomotive nu vor putea sa ajunga pe acele zone.
Pe ruta Târgu Mureș - Miercurea Ciuc, de exemplu, viteza medie este de aproximativ 70 km/oră. Din Târgu Mureş şi până în localitatea Lunca Bradului, garnitura atinge 70 de km/oră, iar apoi viteza scade la 50 de km/oră pe traseul Lunca Bradului-Topliţa. Apoi, pe o distanţă de 43 de km, trenul merge în medie de 73 de km/oră, iar de la Izvorul Mureşului şi până la Miercurea Ciuc, viteza este, în medie, de 75 de km/oră.
Călătorii simt cel mai mult lipsa infrastructurii moderne. Anul trecut, peste 20 de locomotive au luat foc ori s-au stricat.
România cumpără încă 62 de trenuri electrice
La finalul lunii decembrie, a ajuns şi primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani. Garnitura însă nu a fost pusă pe şine, pentru că a făcut scurtcircuit la motor în timpul testelor.
Gabriel Stanciu, director Astlom Romania: Ultimele teste urmează să fie gata undeva în luna iunie. Pachetul complet va fi predat către celelalte autorităţi relevante. Este important că este un tren modern, o platformă modernă. Dacă va uitati la starea vagoanelor vechi, avand coreziunea şi celelalte elemente care atacă caroseria.
România cumpără încă 62 de trenuri electrice. Contractul va fi semnat mâine, cu un producător polonez.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰