Video Soartă incertă pentru viitoarea centură metropolitană a Clujului. Motivul pentru care licitaţia pentru cea mai mare parte a şoselei a fost anulată
Viitoarea centură metropolitană a Clujului se vede în ceaţă. Licitaţia pentru cea mai mare parte a şoselei de mare viteză a fost anulată, pentru că nicio firmă nu şi-a arătat interesul. Specialiştii în infrastructură spun că nici nu e de mirare: sunt alte proiecte, pe alese, iar preţul pentru centura Clujului a fost mult subevaluat.
Aproape 1 miliard de euro. Atât costă, în prima fază, viitoarea centură metropolitană a Clujului. Şoseaua ar urma să scape mii de şoferi de traficul de coşmar din fiecare zi. Traseul celor 24 de kilometri de drum expres nu este unul deloc uşor. În Proiect sunt prevăzute nu mai puţin de 5 tuneluri, toate în zona împădurită, 14 noduri rutiere, dar şi multe alte lucrări de structură, inclusiv viaducte.
Proiectul centurii a fost scos la licitaţie de la începutul anului şi totul părea să meargă ca pe roate.
Emil Boc, primar Cluj: Pot să vă menţionez faptul că pentru tronsonul 2 avem 17 înscrişi pentru licitaţie, pentru tronsonul 3 avem 12 înscrişi. Vom vedea câţi vor depune oferte, dar termenul este 12 mai.
Licitaţia a fost anulată pe ultima sută de metri
- Restricţii prelungite pe autostrada Sebeş-Turda. Muncitorii nu au apucat să termine de reparat ultima fisură, că...
- Taxa de pod de la Feteşti, suspendată până la finalizarea lucrărilor la podul peste braţul Borcea. De când se...
- Parcarea Aeroportului din Iași a fost închisă pentru lucrări. Care sunt excepţiile şi unde este cea mai...
Ieri, însă, cele două licitaţii au fost anulate pentru că nicio firmă nu şi-a mai depus oferta.
Horaţiu Cosma, fost secretat în Ministerul Transporturilor: Am discutat şi eu cu mulţi constructori serioşi din România care au mai făcut autostrăzi sau căi ferate, sau drum expresuri şi au spus că preţul este mult subevaluat, documentaţia are multe lacune.
Cel mai grav este faptul că noile întârzieri ar putea duce la pierderea finanţării europene.
Horaţiu Cosma, fost secretat în Ministerul Transporturilor: Miliardele de euro de la Uniunea Europeană nu stau pe un gard undeva, aşteptând să vină centura Clujului să le ia. E un subiect dinamic, în care alte proiecte pot veni din urmă, care au studiile de fezabilitate, să ia faţa centurii Cluj.
De fapt, tocmai aceste multe proiecte de infrastructură ar putea fi motivul principal pentru care constructorii nu prea sunt interesaţi de centura Clujului.
Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: În momentul acesta, avem destul de multe licitaţii în derulare şi unii constructori au tolba plină. Unii dintre ei, chiar dacă au tolba plină, mai încearcă şi prin alte părţi, dar nu poţi să ofertezi chiar peste tot.
Şoferii mai au însă o şansă sa scape de aglomeraţia din trafic, măcar dinspre Floreşti spre Cluj, unde circulă zilnic 50 de mii de maşini. Singurul lot rămas în cărţi pentru desemnarea unui constructor în aceasta vară este cel dintre vitorul spital regional din Floreşti şi până la intrarea în Cluj-Napoca. Pe o lungime de 2 kilometri, DN1 va fi largit la 6 benzi, din care una va fi dedicată mijloacelor de transport în comun şi ambulanţelor care merg spre spital.
Verdictul va fi dat pe 29 iunie, atunci când se încheie depunerea ofertelor. O veste bună este că, pe 25 mai, se va semna contractul de proiectare şi construcţie a metroului. Galeriile şi 9 staţii trebuie finalizate până în iulie 2026, conform graficului din PNRR, iar trenurile vor circula abia din 2030.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰