Video Şoferii ar putea merge la poliţie cu filmări cu manevre riscante făcute de alţii în trafic. Ce condiţii trebuie să respecte când fac plângere
Şoferii ar putea deveni braţul lung al legii în trafic. Ministerul Afacerilor Interne propune ca orice conducător auto care este martorul unor nereguli şi le filmează să poată face plângere la secţie. Există, însă, câteva condiţii. Vor fi admise doar imagini cu manevre riscante, care pun vieţile celorlalţi în pericol sau dau peste cap circulaţia.
Conform proiectului, şoferii vor putea face doar o sesizare pe zi sau 3 în descurs de 15 zile. Există însă anumite condiţii.
Ce condiţii trebuie să respecte şoferii care vor să facă plângere la poliţie
Cosmina Balint, reporter Observator: Şoferii care dau flash-uri nejustificat şi sunt agresivi în trafic pot fi înregistrați cu camerele de bord ale maşinilor sau chiar telefoanele mobile. Pe acestea trebuie însă sa fie specificata ora, data si sa se vada clar numarul de înmatriculare.
Sesizarea trebuie să conțină, în mod obligatoriu, datele celui care o face, declarația pe propria răspundere cu privire la veridicitatea evenimentelor și a înregistrării, data, ora, locul şi orice informaţii care pot duce la identificarea vinovatului. Ca să fie luate în calcul, înregistrările video trebuie trimise poliţiei rutiere în maximum o lună de când au fost realizate.
- Mașinile care vor face ITP-ul la 6 luni. Unii șoferi scapă de tot de inspecţie
- Chinul continuă pentru victimele şoferilor cu RCA Euroins sau City Insurance. Cazul Doinei, lovită pe trecere şi...
- CALCUL: În ce an se vor termina despăgubirile pentru șoferii cu asigurări RCA la Euroins sau City Insurance
Cristian Andrieş, Direcţia Rutieră: Poliţistul le va verifica, le va corobora şi va putea eventual să întocmească o sancţiune contravenţională în cazul respectiv. Sesizarea constituie o declaraţie pe proprie răspundere a celui care o face şi trebuie să fie constatată în mod nemijlocit şi întâmplător de participantul la trafic.
Unii nu văd cu ochi buni iniţiativa
Mai toţi şoferii, oricât de deranjaţi ar fi de felul în care conduc ceilalţi, nu văd cu ochi buni proiectul.
Doar că, în epoca în care imaginile pot fi trucate cu uşurinţă cu ajutorul inteligenţei artificiale, proiectul pare că dă mai multe bătăi de cap.
Silviu Stehaie, specialist digital: Din punct de vedere tehnic, trebuie să fii specialist să îţi dai seama dacă un video a fost manipulat sau nu. Cred că nu va dura mai mult de un an, 2, poate trei să nu mai reuşim să ne dăm seama ca un video din acesta simplu a fost modificat.
Oficialii din poliţie spun că vor fi atenţi şi că nu se vor baza doar pe informaţiile primite de la şoferi
Bogdan Despescu, secretar de stat MAI: Ne pregătim să operaţionalizăm anumite sisteme prin folosirea acestor sisteme stradale ale administraţiilor publice locale. Vom veni cu un plus din punct de vedere al siguranţei rutiere în zonele urbane. Vrem să utilizăm dispozitivele deţinute de persoane fizice în mijloacele auto, bineînţeles atât cele din administraţia publică locală cât şi cele ale administraţiei publice, vor avea o aplicare pe anumite genuri de fapte, cu grad de pericol ridicat. Toate sancţiunile vor fi aplicate în cadrul legal cu respectarea tuturor garanţiilor procedurale şi numai de poliţişti.
Ideea proiectului a fost inspirată din Spania, Mariea Britanie şi Polonia, unde imaginile surprinse de şoferi ori de camerele administraţiilor publice sunt folosite pentru sancţionarea celor indisciplinaţi în trafic.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰