Antena Meniu Search
x

Șoferii din Arad au început să boicoteze benzinăriile austriece: Dacă politicienii români atâta pot, noi nu putem face mai mult

Asociaţia Patronale a Transportatorilor "Europa 2002" (APTE 2002), cu sediul în Arad, are discuţii cu firmele membre pentru boicotarea benzinăriilor austriece. Preşedintele organizaţiei, Adrian Pop, a declarat că, prin această măsură, se ripostează faţă de decizia Austriei, potrivit Agerpres

de Redactia Observator

la 13.12.2022, 12:32

Şoferi Arad
Transportatorii de mărfuri arădeni boicotează benzinăriile austriece - Facebook / APTE 2002

Una dintre cele mai mari organizaţii ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, are discuţii cu firmele membre pentru boicotarea benzinăriilor austriece, însă majoritatea şoferilor afiliaţi ar fi oprit alimentarea cu motorină în Austria şi la staţii din ţara noastră, patronate de austrieci, înainte de luarea unei decizii în acest sens.

"E normal să luăm atitudine împotriva lor. Avem discuţii în acest moment cu membrii afiliaţi APTE 2022 de a boicota benzinăriile din România patronate de austrieci, dar şi pe cele din Austria. Dacă cei care fac politică externă în România atâta pot, noi nu putem face mai mult", a spus Adrian Pop.

De asemenea, patronul unei firme de transport mărfuri din Arad, Dorin Pop, care este şi vicepreşedinte APTE 2002, spune că majoritatea şoferilor afiliaţi au început această formă de protest.

"Chiar dacă încă nu a fost luată formal decizia la nivelul APTE 2002, vă asigur că deja 90% dintre şoferii noştri au oprit alimentarea la benzinăriile austriecilor. În cazul firmei mele, încă din seara anunţului am luat această decizie şi le-am comunicat-o şoferilor. Noi având camioanele alocate pe Comunitatea Europeană, vă daţi seama că alimentam cu mii de litri de motorină în Austria. Dar acum avem alternativă, pentru că italienii au redus preţul cu 15 eurocenţi pe litru", a arătat Dorin Pop.

Pe acelaşi subiect

Şoferii aşteaptă chiar şi 10 ore la graniţa cu Ungaria

APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

În luna octombrie, reprezentanţii Asociaţiei declarau că pierderile companiilor din domeniu sunt foarte mari din cauza blocajelor de la frontiera cu Ungaria, în timp ce şoferii preferă să se angajeze la companii din Ungaria pentru a evita să stea chiar şi 10 ore la graniţă.

"În toţi aceşti ani în care aderarea României la Schengen a fost amânată, firmele de transport mărfuri au pierdut între 18 - 22% din cifra de afaceri. La frontiera cu Ungaria se aşteaptă uneori 10-12 ore în coloană, iar asta înseamnă un program de condus pierdut, care are 9 ore. Dacă un camion stă blocat la graniţă un program de condus, acesta nu produce bani, produce doar pierderi. În România, peste 66.000 de camioane au curse în Comunitatea Europeană, deci ne putem imagina pierderile semnificative adunate de companiile de transport", spunea Adrian Pop. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Evenimente » Șoferii din Arad au început să boicoteze benzinăriile austriece: Dacă politicienii români atâta pot, noi nu putem face mai mult