Antena Meniu Search
x

Video Stâlpii antiparcare, învinşi de maşini. Şoferii urcă maşinile pe trotuare pe la trecerile de pietoni

Zeci de mii de stâlpi anti-parcare au apărut în Capitală în ultimele luni. Recordul este în sectorul 2: 13 mii de bucăţi, care au costat peste trei milioane de lei. Investiţia este de multe ori în zadar. Stâlpii, care ar trebui să redea trotuarele pietonilor, dispar rapid - şoferii tot îşi fac loc să parcheze unde nu au voie.

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 25.09.2023, 19:40

Vezi și

Capitala s-a umplut de stâlpi antiparcare de toate culorile şi mărimile. Doar anul acesta, s-au montat peste 20.000 în intersecţii, la trecerile de pietoni sau de-a lungul trotuarelor. Cei mai mulţi au apărut în Sectorul 2- aproape 13 mii.

Stâlpii antiparcare, învinşi de maşini

Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: Este un efort de a reda pietonilor trotuarele, pentru că suntem năpădiţi de maşini. Normativul este între un metru şi un metru 80 cm. De cele mai multe ori montăm la 1,5 metri. 1,8 metri de cele mai multe ori permite strecurarea de către unele masini mai înguste.

Chiar şi aşa, şoferii tot găsesc soluţii şi parchează unde vor. De multe ori urcă pe trotuare pe la trecerile de pietoni.

Pe acelaşi subiect

Andreea Milea, reporter Observator: Chiar dacă pe acest trotuar din Sectorul 2 sunt stâlpi din metru in metru, în acest moment sunt parcate mai bine de 10 masini. Şoferii au fost anunţaţi de poliţia locală că riscă amendă.

Șofer: Uitaţi şi aici să vedeţi dimineaţa cum urcă se duc până acolo.Nu arată bine şi de multe ori nu îşi au nici rostul.

Primăria sectorului 2 a pus şi cel mai mare preţ pe stâlpişori- aproape 250 de lei bucata. În Sectorul 4 au costat 175 de lei bucata. Cei mai ieftini au fost în Sectorul 6, 160 de lei bucata. În schimb, Sectorul 5 a plătit pentru fiecare stâlp peste 200 de lei. O soluţie mai ieftină ar fi bordura supraînălţată.

Andreea Milea, reporter Observator: Stâlpii de protecţie se montează la o distanţă de 1 metru unul faţă de celălalt aşa că în 10 metri liniari încap 11 stâlpi cu un preţ total de peste 1.900 de lei. Dacă în locul lor s-ar pune borduri, costurile s-ar reduce cu mai bine de jumătate.

Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2: Ce e mai ieftin, să pui un stălpişor sau să faci bordura mai înaltă? Mai ieftin este să facem bordura mai înaltă. Încercăm şi această variantă cu borduri mai înalte pe unele trotuare să vedem cum funcţionează. Funcţionează în unele locuri dar atenţie trebuie să avem grijă şi de persoanele cu dizabilităţi. Trebuie să avem grijă ca aceste borduri înalte să poată fi uşor de distins.

Moda stâlpişorilor a fost preluată şi de Primăria Capitalei. Sectorul 3 este singurul care a renunţat la aceşti stâlpi.

Andreea Milea, reporter Observator: Borduri înalte şi spaţii verzi astfel încât maşinile să nu mai poată parca. Aici bordura a fost suprainaltată si are 24 de centimetri. Şi dacă ati incerca să urcaţi cu masina o să rămâneţi suspendat.

Robert Negoiţă, primarul Sectorului 3: E o bordură prietenoasă, rotunjită, arată bine, e prietenoasă cu cei din trafic şi dacă te duci foarte aproape te împinge înapoi, nu strică maşina, nu se strică bordura. Acei stalpisori, înainte de orice, sunt un exemplu de lipsă de civilizatie. Astăzi îi pui, mâine nu mai sunt.

Stâlpii antiparcare s au dovedit un real pericol anul trecut, la Constanţa. În timp ce Arhiepiscopia Tomisului ardea ca o torţă, pompierii nu au putut interveni din cauza lor. Până la urmă i au scos din asfalt ca să poată intra în curtea instituţiei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Evenimente » Stâlpii antiparcare, învinşi de maşini. Şoferii urcă maşinile pe trotuare pe la trecerile de pietoni