Antena Meniu Search
x

Video SURSE: Un motor electric, scânteia care a produs explozia din Crevedia. Procurorii au recuperat imaginile de pe camere pentru a reface filmul tragediei

Explozie în Crevedia. Oamenii din Crevedia sunt în continuare terorizaţi. Pericolul unei explozii nu a trecut: trei cisterne sunt încă acolo, iar pompierii le stropesc non-stop pentru a le menţine reci şi a evita o nouă catastrofă. Surse Observator susţin că incendiul şi exploziile în lanţ de sâmbătă ar fi pornit de la un motor electric cu ajutorul căruia se făcea transferul de gaze de la o cisternă la alta. Azi, şoferii firmei au fost chemaţi la audieri, iar primarul din Crevedia a dat primele declaraţii: nu ştia nimic din ce se întâmpla la mai puţin de un kilometru de sediul primăriei. 

Cristina Filip
de Cristina Filip

la 30.08.2023, 13:55

Vezi și

Un motor electric folosit pentru transferul gazului ar fi fost scânteia de la care a pornit nenorocirea de la Crevedia, spun surse Observator. Cu aproximativ o oră înainte de deflagraţie, un angajat cu o cisternă plină, parchează în curtea depozitului din Crevedia. Cere ajutorul unui coleg pentru a descărca marfa.

Un motor electric, scânteia care a produs explozia din Crevedia

Alex Florenţa, procuror: Cei doi şoferi se întâlnesc, se cunoşteau, ambii angajaţi ai societăţii, şi iniţiază transferul de gaz dintr-o cisternă în cealaltă montând în acest scop un furtun de livrare.

În depozit sunt administratorul, patru muncitori nepalezi, care nu figurau ca angajaţi, şi doi şoferi. Transferul de gaz durează 40-50 de minute, însă nimeni n-ar fi supravegheat procedura. 

Pe acelaşi subiect

Alex Florenţa, procuror: Sub cisterna care era alimentată, încărcat gazul, apare o sursă de foc.

Prin urmare, motorul electric, nu o ţigară aprinsă, cum s-a vehiculat iniţial ar fi cauza dezastrului. Chiar patronul staţiei ar fi infirmat în presă varianta chiştocului aruncat sub cisternă.

Oficial, staţia din Crevedia nu trebuia să mai funcţioneze de trei ani. Însă activitatea de aici era evidentă şi poate fi văzută cu ajutorul Google Maps.

În 2008, zona era pârloagă. În 2012, locul e deja betonat, iar firma anunţă preţuri promoţionale pentru GPL. În 2018, staţia pare un paravan pentru alte afaceri. Butelia de alimentare e înghesuită printre autocisterne de mare tonaj. În 2021, la un an după ce i-a fost retrasă autorizaţia de funcţionare, staţia e mai activă ca niciodată. Imaginile surprind momentul în care gazul este transferat cu o pompă mobilă, posibil cea reclamată ca fiind neconformă, dintr-o cisternă în alta. În 2022 şi şi 2023, se vede că afacerile se fac pe ascuns, gardul staţiei fiind îmbrăcat cu folie mată. 

Florin Petre, primar Crevedia-reporter: Păi ce să caut acolo? Am fost o singură dată acolo acum 6-7 ani. 

- Dar toate cisternele acelea care au intrat, au ieşit?

- Nu le-am văzut, doamnă, am văzut parcată o cisternă la poartă, din când în când, mai mult decât atât, avem un băiat care lucrează şofer şi am crezut că este a dânsului.

Reporter-Corneliu Ştefan, preşedintele CJ Dâmboviţa:Ce aţi aflat despre staţia GPL? Ce aţi aflat despre punctul de lucru?

- Că să... N-am aflat nimic. În ce sens să aflu?

- În decursul timpului...

- Nu este treaba mea. 

Claudia Gilia, prefect Dâmboviţa: Nu pot să răspund pentru alte autorităţi ale statului român.

Poliţia din Dâmboviţa spune că nu a primit nicio reclamaţie în ceea ce priveşte staţia. 

Momentan, zona rămâne periculoasă, iar perimetrul de siguranţă a fost mărit pe o rază de un kilometru. Trei cisterne sunt încă în staţie, dintre care una  fisurată. Pompierii o răcesc în continuu pentru a o putea goli de gaz. 

La faţa locului au venit şi specialiştii în protecţie antiexplozivă.

Artur Găman, director INSEMEX Petroşani: Se elimină natural, dar în cantităţi mici, care nu ating limita de periculozitate. S-ar putea cel puţin una să fie goală, dar să existe vapori în interior.

Klaus Iohannis: Nu accept să se spună la sfârşit că, asta e. Trebuie îmbunătăţite sistemele.

Între timp, Ionuţ Doldurea, patronul companiei FlaGas, de care ţine staţia din Crevedia, i-a scris primarului din Crevedia şi s-a oferit să suporte reparaţiile caselor distruse în deflagraţie.

Doldurea este asociat la mai multe companii din domeniul GPL cu tatăl său, Ion Doldurea, primar în Caracal. Edilul are în oraş două depozite de 1,5 milioane de litri gaz. Cât de sigure sunt acestea, povesteşte un fost angajat.

Reporter-Cristian Pane, fost angajat: - V-a fost teamă că va exploda ceva?

- Păi în orice moment putea, că erau butelii defecte. Mie, când am pus mâna pe un robinet, doamnă, mi-a rămas robinetul în mână şi ştiţi cum era, parcă era fântână arteziană. Dacă ziceam, gata, imi dadea papucii.

Chiar şi aşa, firmele familiei Doldurea sunt doldora de contracte cu statul, în special cu primării de oraşe şi comune.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Drumul spre casă din vacanţă. Amânaţi întoarcerea pentru a evita aglomeraţia?

Observator » Evenimente » SURSE: Un motor electric, scânteia care a produs explozia din Crevedia. Procurorii au recuperat imaginile de pe camere pentru a reface filmul tragediei