Video Unde greşesc şoferii? Un expert în siguranţă rutieră explică principalele cauze ale accidentelor din România
Suntem în luna în care, statistic, au loc cele mai multe accidente rutiere. Culmea, tragediile se petrec ziua, nu noaptea şi pe vreme bună, nu atunci când plouă. Viteza şi depăşirile periculoase sunt printre principalele cauze.
Scenele din imagini au loc frecvent pe autostrăzile noastre. Unul dintre cele mai periculase drumuri din România, arată bilanţul negru al poliţiştilor, este chiar autostrada spre mare.
Culmea peste 70 la sută din accidentele rutiere de la noi au loc pe timp de zi. Şi peste 83 la sută dintre ele pe un carosabil uscat. Iar cele mai multe au loc in luna august.
Aurel Moraru - expert siguranţă rutieră: Automat presingul acesta inseamna neatentie din partea celui din faţă. El incearcă să se ferească şi automat îi presează pe cei din banda 1.
Lucian Diniţă-fost şef al Poliţiei Rutiere: Ei ştiu că dacă au intrat pe autosatradă, 130-140-150-170, nu contează. Dar nu te adaptezi la condiţiile de trafic? Se pare că nu. Această fobie de a ajunge mai repede la mare. Tot ce înseamnă români pleacă de noaptea, ca să ajungă de dimineaţă pe plajă. Mulţi dintre ei pleacă la 1.30 ca să ajungă pentru un weekend pe plajă.
- "Am ochi şi la spate, eu". Pietonii traversează cu ochii în telefoane sau muzică în căşti şi provoacă sute...
- "Ai rupt sufletul tuturor, Răzvan". Un român de 27 de ani din Italia, mort într-un cumplit accident cu scuterul....
- Carambol pe A2, în apropiere de Cernavodă. Cinci maşini, implicate într-un accident
August, luna celor mai multe accidente în România
La 130 de kilometri pe oră o mişcare sau o frână bruscă pot fi fatale. Un pericol pe autostradă sunt însă şi cei care merg pe autostradă pe banda a doua cu viteze mult prea mici.
Aurel Moraru - expert siguranţă rutieră: Avem în faţă 20 de maşini care blochează banda doi. Merg cu aceeaşi valoare de viteză. Şi iatăcum ajungem să mergem pe autostrada cu 70 de kilometri pe oră.
Oprirea pe banda de urgenţă este un alt obicei extrem de periculos. În faţa agenţilor, şoferii găsesc tot timpul o explicaţie
Lucian Diniţă - fost şef al Poliţiei Rutiere: Noi avem o mare problemă. Legată de ceea ce înseamnă învăţarea conducerii pe autostrăzi. În afara graniţelor României se face pe simulator. În România nu se poate aşa ceva.
România e campioana accidentelor cu victime în UE, urmată la mică distanță de Bulgaria.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰