Autorităţile medicale americane au anunţat înregistrarea unui prim caz de pacient infectat cu o bacterie rezistentă la toate tipurile de antibiotice, iar dezvăluirea a fost deja analizată de cei mai importanţi oameni ai planetei la Summitul G7, de la Tokyo.

Această bacterie foarte rezistentă a fost identificată în urina unei femei în vârstă de 49 de ani din Pennsylvania de către Centrul Medical Militar Național Walter Reed. Este vorba de prezența unei forme rare de infecție cu E. coli, rezistentă la antibiotice, chiar și la Colistin, pe care medicii îl folosesc uneori ca ultimă instanță, atunci când alte antibiotice nu dau rezultate.

Infecţia a fost anunţată într-un studiu apărut joi într-o publicaţie a Societăţii Americane de Microbiologie, “Antimicrobial Agents and Chemotherapy”. Potrivit studiului, bacteria a fost contaminată iniţial cu un fragment ADN numit plasmidă, care i-a transmis o genă numită mcr-1, ce îi oferă rezistenţă la colistin.

Departamentul de Sănătate din Pennsylvania și Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor din Statele Unite (CDC) s-au mobilizat imediat pentru a investiga cazul și a găsi persoanele cu care a intrat în contact pacienta pentru a vedea dacă bacteria s-a răspândit. Se încearcă, de asemenea, identificarea altor cazuri potențiale în unitatea spitalicească pe care pacienta a vizitat-o.

Directorul Centrelor americane pentru controlul și prevenirea bolilor, dr Tom Frieden, a avertizat că, deși acesta este primul caz în Statele Unite, este de așteptat să apară mai multe cazuri de infecții cu astfel de super-bacterii în viitorul apropiat. Frieden, care îi avertizează de multe ori pe medici împotriva excesului de antibiotice, a cerut oamenilor de știință să dezvolte rapid noi medicamente.

În fiecare an, în Statele Unite, cel puțin 2 milioane de persoane sunt infectate cu alte tipuri de bacterii împotriva cărora cele mai multe tipuri de antibiotice nu au efect, și cel puțin 23.000 de oameni mor anual ca urmare a acestor infecții, potrivit CDC.

Rezistența la antibiotice a devenit o problemă tot mai mare și Organizația Mondială a Sănătății a avertizat că aceasta este una dintre cele mai mari amenințări la adresa sănătății la nivel mondial în prezent.

În contextul publicării acestui caz în Statele Unite, Marea Britanie a cerut vineri la Tokyo, unde se desfășoară summitul G7 (cele mai mai industrializate state), ca țările membre să facă mai mult pentru a lupta împotriva acestor super-bacterii ucigașe. Premierul britanic, David Cameron, a afirmat că țările cele mai dezvoltate trebuie a abordeze rezistența la antibiotice prin reducerea utilizării acestora și prin recompensarea companiilor de profil pentru dezvoltarea de noi medicamente, informează Agerpres.

"În prea multe cazuri, antibioticele au încetat să funcționeze. Asta înseamnă că oamenii mor de infecții simple sau boli precum tuberculoza, tetanos, sepsii și alte infecții care nu ar trebui să însemne o condamnare la moarte", a declarat el la o conferință de presă la summitul ce se desfășoară în Japonia.

"Dacă nu facem nimic în legătură cu aceasta, va fi o lovitură cumulativă pentru economia mondială de 100 de trilioane de dolari și este potențial sfârșitul medicinii moderne așa cum o cunoaștem noi", a adăugat șeful guvernului britanic.

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri externe » Primul caz de pacient infectat cu o bacterie rezistentă la toate tipurile de antibiotic, apărut în SUA: "Acesta este sfârșitul drumului"