Activista Greta Thunberg critică industria modei şi o consideră responsabilă pentru schimbările climatice. Suedeza acuză casele de modă de campanii publicitare false
Activista suedeză pentru schimbările climatice, Greta Thunberg a criticat industria modei pentru contribuția sa "imensă" la schimbările climatice, într-un interviu pe care l-a acordat unei cunoscute reviste.
Thunberg a declarat pentru Vogue Scandinavia că brandurile de modă trebuie să își asume responsabilitatea pentru impactul negativ pe care îl produc asupra mediului, transmite BBC. Într-o postare pe Twitter, ea a acuzat unele companii de campanii publicitare „greenwash” menite să-și facă hainele să pară durabile. Campaniile greenwish reprezintă procesul prin care companiile transmit o impresie falsă sau furnizează informații înșelătoare despre modul în care produsele lor sunt mai ecologice în comparaţie cu a altora.
Vogue Scandinavia a prezentat-o zilele acestea pe Greta Thunberg, în vârstă de 18 ani, pe coperta primului său număr. În cadrul interviului, Thunberg a declarat că a cumpărat ultima oară un articol nou de îmbrăcăminte acum trei ani și chiar şi aşa a fost achiziţionat de la un magazin second-hand „Împrumut doar lucruri de la oameni pe care îi cunosc”, a spus doamna Thunberg.
Industria modei este una dintre responsabilele pentru schimbările climatice
Duminică, ea a postat pe Twitter o fotografie cu coperta Vogue Scandinavia, care o arăta purtând un palton supradimensionat în timp ce se află alături de un cal, într-o pădure. În postare, Greta Thunberg, unul dintre cei mai cunoscuți militanți climatici din lume a criticat „moda rapidă pe care mulți o tratează ca de unică folosință”. Termenul „modă rapidă” este folosit pentru a descrie producția rapidă, la prețuri reduse, de îmbrăcăminte pentru a satisface cererea pentru tendințele sezoniere.
- Şeful ONU imploră liderii mondiali să prevină catastrofa climatică. Ce fenomene vor lovi planeta în următorii...
- Klaus Iohannis trage un semnal de alarmă, după raportul ONU privind schimbările climatice. "Mă voi implica activ"
- ”Cod roșu pentru umanitate”. Raportul major al ONU: Omenirea va asista la evenimente meteo extreme fără...
Organizația Națiunilor Unite declară că industria modei este considerată pe scară largă a fi a doua cea mai poluantă industrie din lume. Aceasta reprezintă mai mult de 20% din apele uzate la nivel global, spune ONU. Industria modei folosește în fiecare an aproximativ 93 miliarde de metri cubi de apă, suficient pentru a supraviețui cinci milioane de oameni. În ceea ce privește emisiile de carbon, industria este responsabilă pentru aproximativ 8% din totalul din întreaga lume. Aceasta este mai mult decât toate zborurile internaționale și transportul maritim combinat, potrivit ONU.
ONU atenţionează asupra schimbărilor climatice
Ca răspuns la aceste acuzaţii, brandurile de modă au început să ia măsuri pentru a-și reduce amprenta asupra poluării mediului. Dar activiștii de mediu, cum ar fi GretaThunberg, spun că multe dintre aceste mărci promovează soluții false care par să rezolve problema. Aceste companii sunt adesea acuzate de afişasrea unor campanii mincinoase, care este o formă de marketing, concepută pentru a induce în eroare consumatorii cu privire la meritele de mediu ale unui produs.
Cunoscută pentru discursurile ei pasionate, Greta Thunberg a devenit un personaj principal al mișcării globale privind schimbările climatice. Protestul ei în fața parlamentului suedez din 2018 a inspirat milioane de tineri să se alăture campaniei sale. De atunci, ea a primit nominalizări la Premiul Nobel pentru Pace și a călătorit peste Atlantic cu un iaht pentru a participa la o conferință ONU privind clima, la New York.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰