Curs valutar

Cercetătorii chinezi au descoperit noi coronavirusuri la populațiile de lilieci

Cercetătorii chinezi au anunțat, joi, că au descoperit noi coronavirusuri în populațiile de lilieci, înclusiv un virus asemănător genetic cu Covid-19, scrie CNN. Descoperirea a fost făcută într-o regiune restrânsă din provincia Yunnan.

la 11.06.2021 , 11:35

Cercetătorii chinezi au descoperit noi coronavirusuri la populațiile de lilieci Cercetătorii chinezi au descoperit noi coronavirusuri la populațiile de lilieci - Profimedia Images

Weifeng Shi de la Universitatea din Shandong și colegii săi au prelevat probe de la liliecii care trăiesc în zone împădurite, în perioada mai 2019 și noiembrie 2020. Au testat excrementele și secreții din cavitatea bucală a mamiferelor zburătoare.

„În total, am găsit 24 de noi genomuri de coronavirus de la diferite specii de lilieci, inclusiv patru SARS-CoV-2 asemănătoare coronavirusurilor”, au scris cercetătorii într-un raport publicat în revista Cell.

Unul dintre aceste virusuri este foarte asemănător genetic cu SARS-CoV-2, care a cauzat pandemia de coronavirus. Proba RpYN06 a fost prelevată de la liliecii mici cu potcoavă.

Articolul continuă după reclamă

„Alături de virusul SARS-CoV-2 prelevat în Thailanda în iunie 2020, aceste rezultate demonstrează în mod clar că virusurile strâns legate de SARS-CoV-2 continuă să circule în populațiile de lilieci, iar în unele regiuni ar putea apărea la o frecvență relativ ridicată", mai precizează studiul.

Cercetătorii încearcă acum să afle de unde a venit SARS-CoV-2. Deși un liliac este o sursă probabilă, este posibil ca virusul să fi infectat un animal intermediar. Virusul SARS care a provocat un focar în 2002-2004 a fost descoperit la civetă asiatică de palmier.

„Liliecii sunt bine-cunoscute gazde pentru o varietate de virusuri care cauzează boli severe la om și au fost asociați cu răspândirile virusului Hendra, virusului Marburg, virusului Ebola și, mai ales, coronavirusuri. În afară de lilieci și oameni, coronavirusurile pot infecta animalele domestice și sălbatice, inclusiv porci, bovine, șoareci, pisici, câini, găini, căprioare și arici", avertizează cercetătorii chinezi, potrivit CNN

Majoritatea probelor provin de la specii de lilieci cu potcoavă. În 2017, cercetătorii care au prelevat probe dintr-o peșteră din Yunnan au descoperit virusuri foarte apropiate genetic de virusul SARS, la liliecii potcoavelor.

Trei dintre eșantioanele descrise în studiul publicat joi sunt, de asemenea, similare genetic cu virusul SARS.

„Studiul nostru evidențiază diversitatea remarcabilă a coronavirusurilor de lilieci”, se arată în articol. Speciile de lilieci de la care au prelevat probe sunt comune în sud-estul Asiei, inclusiv în sud-vestul Chinei, Vietnam, Laos.

Deși există unele controverse cu privire la originea pandemiei de coronavirus, un raport al Organizației Mondiale a Sănătății a spus că cea mai probabilă sursă este un animal - probabil un liliac. Însă, teoria unui accident de laborator la Wuhan, în China, a revenit în forţă în ultimele săptămâni în dezbaterea americană și britanică.

Oamenii vânează și mănâncă lilieci, iar liliecii pot infecta alte animale care sunt, de asemenea, vânate și mâncate de oameni. Oamenii se pot îmbolnăvi atunci când transportă sau sacrifică animalele deja infectate.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Vi se pare prea scumpă mobila românească?
Observator » Ştiri externe » Cercetătorii chinezi au descoperit noi coronavirusuri la populațiile de lilieci