Antena Meniu Search
x

De ce a intrat nava cargo în pilonul podului prăbuşit în Baltimore. Două persoane au fost salvate din apă. Imagini din dronă

Pod prăbuşit în Baltimore. Imagini din dronă filmate pe lumina zilei arată amploarea dezastrului de la Podul Francis Scott Key prăbușit în râul Patapsco, după ce o navă container s-a ciocnit de unul dintre pilonii de susţinere. Două persoane au fost scoase din apă, iar alte saşe persoane sunt încă dispărute. Este vorba de muncitori care reparau gropile de pe pod în momentul în care acesta s-a prăbușit. Nava care s-a ciocnit era închiriată de compania daneză Maersk, iar accidentul ameninţă să afecteze operaţiunile de transport maritim în SUA. Guvernatorul din Maryland a declarat stare de urgenţă. Nu există indicii de "terorism" iar FBI s-a  alăturat anchetei.

de Redactia Observator

la 26.03.2024, 17:39

Vezi și

Nava de containere Dali, care se îndrepta din Baltimore spre Sri Lanka, a suferit o "problemă de electricitate" la bord și a emis un apel de urgență cu câteva momente înainte de a lovit podul, dar mergea prea repede pentru a putea schimba cursul, spun oficialii, potrivit BBC. Guvernatorul din Maryland Wes Moore a promis că podul va fi reconstruit.

Momentele critice dinaintea coliziunii. Luminile de pe navă s-au stins de două ori înainte de impact

Imaginile care surprind nava pe râul Patapsco la ora locală 1:24 a.m., deci cu 3 minute înainte de tragedie, arată că luminile de la bordul vasului cargo pâlpâie. La ora 1:25 a.m. o coloană de fum închisă la culoare se ridică de pe navă. La ora 1:26 a.m.vasul începe să schimbe cursul virând spre stâlpul podului. De la 1:26 până la 1:27 a.m.luminile navei continuă să pâlpâie și apoi se sting. La 1:27 a.m. nava lovește podul, provocând o prăbușire rapidă a acestuia. 

Operatorii navei cargo au emis un semnal "SOS" înainte de coliziune 

Pe acelaşi subiect

Wes Moore, guvernatorul statului Maryland, a declarat că nava care a lovit podul avea o viteză foarte mare. Operatorii navei cargo au emis un semnal "SOS", un semnal de alarmă, înainte de a lovi pilonul podului. Nu au mai putut evita impactul, dar semnalul SOS a alarmat maşinile şi astfel dezastrul a fost limitat. "Aceşti oameni sunt nişte eroi, au salvat vieţi noapte trecută", a declarat Moore în cadrul unei conferinţe de presă.

Moore a mai spus că nava a rămas fără curent electric, ceea ce înseamnă că toate sistemele de la bord au devenit inoperabile. Acesta e, probabil, şi motivul pentru care cârma a rămas blocată şi nu a mai putut fi evitat impactul.

Nava cargo tocmai plecase din dana portului

Nava tocmai plecase din dana portului și făcuse un viraj înainte de a lovi podul, a explicat pentru BBC un expert în transport maritim.

După ce a văzut imaginile, acesta susţine că sunt mai multe cauze posibile pentru a explica de ce nava cargo a lovit podul: o defecțiune a motorului principal, o defecțiune a sistemului de control, o pană generală de curent (înainte de a lovi podul pe navă se sting toate luminile) sau o eroare umană. 

"Aceste nave sunt atât de mari încât, chiar dacă viteza lor este redusă, impactul este uriaș", a evaluat el. Expertul a atras atenţia şi cu privire la când a fost efectuată ultima verificare structurală a podului."Să ai un port chiar lângă pod cu nave mergând sub el tot timpul, trebuite verificată des structura podului", a spus el.

Nu există indicii de "terorism". FBI se alătură anchetei, iar Casa Albă monitorizează îndeaproape situaţia

Poliţia din Baltimore a declarat că nu există nicio dovadă că nava a intrat intenţionat în pod, iar Casa Albă "monitorizează îndeaproape" situaţia, relatează CNN"Nu există absolut niciun indiciu că ar fi vorba de terorism, că acest lucru a fost făcut intenţionat", a declarat şeful Richard Worley într-o conferinţă de presă.

FBI a declarat că se alătură anchetei privind cauza coliziunii. Echipele de salvare au stabilit că există vehicule în râul Patapsco în urma prăbuşirii podului, două persoane au fost scoase din apă, dintre care una este în stare gravă, iar şapte sunt date dispărute.

"Sonarul nostru a detectat prezenţa unor vehicule scufundate în apă", a declarat şeful pompierilor, James Wallace. "Nu am încă un număr al acestora", a menţionat el.

Wallace a mai spus că aşteaptă să se asigure că nava este sigură şi stabilă înainte ca anchetatorii să urce la bordul ei.

"Niciodată nu te-ai fi gândit că vei vedea, fizic, podul Key Bridge prăbuşindu-se în felul acesta", a declarat primarul Brandon M. Scott. "Pare ceva desprins dintr-un film de acţiune", a mărturisit el.

Casa Albă "monitorizează îndeaproape" prăbuşirea podului Francis Scott Key din Baltimore, a declarat un oficial al Casei Albe pentru CNN.

Garda de Coastă a SUA, a declarat oficialul, desfăşoară eforturi de căutare şi salvare, iar oficiali de rang înalt ai Casei Albe sunt în contact cu guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, şi cu primarul oraşului Baltimore, Brandon M. Scott, "pentru a le oferi orice asistenţă federală de care au nevoie".

"Inimile noastre sunt alături de familiile celor care sunt daţi dispăruţi în urma acestui incident îngrozitor", a spus oficialul, adăugând, la rândul său, că nu există "niciun indiciu privind vreun incident nefast".

Guvernatorul din Maryland declară stare de urgenţă

Guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, a declarat stare de urgenţă. "Am declarat stare de urgenţă în Maryland", a anunţat Wes Moore, guvernatorul statului în care se află Baltimore, într-un comunicat.

"Lucrăm cu o echipă inter-agenţii pentru a desfăşura rapid resursele federale ale administraţiei Biden", a adăugat el.

"Le suntem recunoscători bărbaţilor şi femeilor curajoşi care desfăşoară eforturi pentru salvarea celor implicaţi şi ne rugăm pentru siguranţa tuturor", se arată în declaraţia guvernatorului.

La rândul său, primarul oraşului Baltimore, Brandon Scott, a deplâns "o tragedie de neconceput" după prăbuşirea podului. El spune că prioritatea trebuie să fie concentrarea asupra operaţiunilor de căutare şi salvare.

Două persoane au fost scoase din apă

Autorităţile de la Baltimore au scos două persoane din apă marţi dimineaţă, potrivit CNN.  Prima persoană salvată nu a fost rănită, dar cealaltă a fost transportată la spital în stare gravă, a declarat într-o conferinţă de presă şeful pompierilor din Baltimore.

James Wallace a adăugat că operaţiunile de salvare continuă, în special pentru a găsi "şapte persoane în acest stadiu". Pe de altă parte, răspunzând la întrebările jurnaliştilor, şeful pompierilor din Baltimore a declarat că echipajul navei care a lovit podul se află încă la pe vas, adăugând că niciunul dintre ei nu a fost rănit, potrivit companiei care o administrează.

Nava care s-a ciocnit era închiriată de compania daneză Maersk

Nava de containere care s-a ciocnit marţi de un pilon al podului Francis Scott Key din Baltimore, ceea ce a dus la prăbuşirea acestuia, era închiriată de Maersk şi transporta marfă de la clienţi, a declarat compania daneză de transport maritim pentru CNN. "Suntem îngroziţi de ceea ce s-a întâmplat în Baltimore, iar gândurile noastre sunt alături de toţi cei afectaţi", a precizat compania în declaraţia sa.

Compania, al cărei nume complet este A.P. Moller - Maersk, a precizat că niciun membru al echipajului şi personalului companiei nu se mai află la bordul navei. Aceasta a precizat că nava, care se numeşte DALI, este operată de compania de nave charter Synergy Group. Vasul naviga sub pavilion Singapore.

"Urmărim îndeaproape investigaţiile efectuate de autorităţi şi Synergy şi vom face tot posibilul pentru a ne ţine clienţii informaţi", se arată în comunicatul Maersk.

Accidentul ameninţă să afecteze operaţiunile de transport maritim în SUA

Prăbuşirea podului Francis Scott Key care traversa râul Patapsco în exteriorul portului Baltimore, ameninţă să întrerupă operaţiunile de transport maritim într-un important nod comercial din SUA pentru automobile, trafic de containere şi mărfuri internaţionale.

Baltimore are, de asemenea, un terminal pentru croaziere. Anul trecut, portul s-a clasat pe primul loc în SUA pentru transportul de automobile şi camioane uşoare, manipulând un număr record de 850.000 de vehicule. De asemenea, a fost principalul port pentru maşinile agricole şi de construcţii, precum şi pentru zahărul şi gipsul importate. De asemenea, a fost al doilea din ţară pentru exportul de cărbune.

În general, Baltimore se situează pe locul 9 în topul celor mai mari porturi din SUA pentru mărfuri internaţionale, manipulând o cantitate record de 52,3 milioane de tone, în valoare de 80,8 miliarde de dolari, în 2023. Terminalul său de croazieră deserveşte nave operate de Royal Caribbean, Carnival şi Norwegian.

Anul trecut, din port au plecat croaziere care au transportat peste 444.000 de pasageri. Potrivit guvernului statului Maryland, portul susţine 15.330 de locuri de muncă directe şi 139.180 de locuri de muncă în serviciile conexe.

Ți-a plăcut acest articol?

Like | 6 voturi
Întrebarea zilei

Cum vă petreceţi Floriile?

Observator » Stiri externe » De ce a intrat nava cargo în pilonul podului prăbuşit în Baltimore. Două persoane au fost salvate din apă. Imagini din dronă