Descoperire de proporţii făcută de cei de la NASA! Oamenii de ştiinţă au anunţat că au identificat şapte noi planete, aflate la 40 de ani-lumină de Soare. Trei dintre ele seamănă izbitor cu Pământul şi ar putea adăposti forme de viaţă şi chiar oceane.

Vezi și

Cele şapte planete se rotesc în jurul unei "stele pitice" botezate Trappist - 1.

Şi au dimensiuni asemănătoare cu ale Pământului. Dar, dat fiind că Trappist - 1 este o stea "ultra-rece", astronomii consideră că şi temperatura planetelor este similară cu cea de pe Pământ, iar toate cele şapte corpuri cereşti ar putea adăposti apă în stare lichidă.

Este primul caz în care atât de multe planete de talia Pământului orbitează în jurul aceleiaşi stele.

Pentru astronomi, aceasta este o dovadă că în galaxia noastră există mai multe planete asemănătoare cu a noastră, cu potenţial pentru apariţia vieţii. Planetele au fost descoperite de telescopul robot Trappist, aflat în Chile, de la care mica stea şi-a luat şi numele.

Iar telescopul spaţial Spitzer le-a urmărit aproape permanent timp de 500 de ore, până când observaţiile iniţiale au fost confirmate.

Sistemul Trappist - 1 se află la aproximativ 40 de ani-lumină de Pământ, adică vreo 360 de trilioane de kilometri.

Distanţa pare colosală dar, pentru astronomi, ea nu este chiar atât de mare.

Toate telescoapele spaţiale îşi vor îndrepta obiectivele spre mica stea şi planetele sale, pentru a stabili, în mod cert, dacă ele prezintă într-adevăr condiţii de viaţă.

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Stiri externe » Oamenii de ştiinţă au descoperit şapte noi planete, iar trei dintre ele seamănă izbitor cu Pământul!