Cu toţii ştim că dispariția dinozaurilor a fost cauzată cel mai probabil de un meteorit de 10 km în diametru, care s-a ciocnit cu Pământul acum aproximativ 65 de milioane de ani. Însă, se pare că acest impact devastator a fost nimic pe lângă ceea ce s-a întâmplat pe Terra după ce un asteroid de dimensiuni gigantice a lovit Pământul cu milioane de ani înainte.

Cu toţii ştim că dispariția dinozaurilor a fost cauzată cel mai probabil de un meteorit de 10 km în diametru, care s-a ciocnit cu Pământul acum aproximativ 65 de milioane de ani. Însă, se pare că acest impact devastator a fost nimic pe lângă ceea ce s-a întâmplat pe Terra după ce un asteroid de dimensiuni gigantice a lovit Pământul cu miliarde de de ani înainte.

O echipă de cercetători din Australia susţine că a găsit dovezi ale unui impact apocaliptic între Terra şi un asteroid cu o lungime între 20 şi 30 de kilometri care s-a produs în urmă cu 3,46 miliarde de ani în urmă.

"Acest impact a declanșat probabil seisme cu magnitudinea mult mai mare decât cea a cutremurelor terestre obișnuite, a declanșat valuri tsunami uriașe și a făcut să se prăbuşească munţi. Materialul pulverizat în urma impactului s-a răspândit la scară globală", a precizat Andrew Glikson, cercetător la Institutul Planetar din cadrul Australian National University.

Oamenii de ştiinţă au descoperit în nord-vestul Australiei o importantă colecție de sferule, mici particule de sticlă rezultate din materia vaporizată la temperaturi extreme, descoperire ce demonstrează că în perioada de tinerețe a planetei noastre a existat un impact cu un asteroid masiv. Particulele de sticlă descoperite sunt împrăștiate printre sedimente oceanice vechi de aproximativ 3,46 miliarde de ani.

Acest impact corespunde unei perioade de timp în care Luna a trecut printr-un bombardament intens cu asteroizi, urmele acestor impacturi frecvente fiind vizibile și astăzi pe suprafața sa.

"Locul exact unde s-a produs impactul dintre acest asteroid și Pământ rămâne un mister. Orice cratere din acea perioadă de timp au fost distruse de activitatea vulcanică și de mișcările tectonice", conform lui Glikson.

Andrew Glikson și-a petrecut ultimii 20 de ani căutând cratere de impact extrem de vechi. Până în prezent a descoperit 17, însă nu este mulțumit, fiind convins că există sute de astfel de cratere care nu au fost încă descoperite.

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri externe » Scenariu apocaliptic pe Terra: Cutremure devastatoare, valuri tsunami imense în urma impactului cu un asteroid gigant (FOTO)