NASA plănuiește să instaleze o colonie semipermanentă pe Lună

De Redactia Observator.
Publicat: 27.10.2020, 23:11.
Actualizat: 27.10.2020, 23:14

Este descoperirea care ar putea schimba istoria lumii. NASA a anunţat aseară că pe Lună există mai multă apă decât se credea iniţial. Este vorba de molecule situate pe partea însorită a astrului, în apropierea polului sudic, acolo unde Agenţia Spaţială americană are în plan să stabilească o viitoare aşezare umană. Colonizarea Lunii nu mai pare, aşadar, un vis atât de îndepărtat.

Descoperirea a fost făcută cu ajutorul Observatorului Stratosferic SOFIA, cel mai mare din lume, aflat la bordul unui avion ştiinţific, transformat dintr-un Boeing 747.

Moleculele de apă au fost găsite în craterul Clavius, vizibil de pe Pământ şi situat pe partea însorită a Lunii.

Dumitru Prunariu, cosmonaut: Aici se credea că nu există apă din cauza soarelui și a căldurii pe care o degaja.

Cercetătorii cred că apa s-ar putea să fi apărut în urma impactului cu mici meteoriți sau în urma interacțiunii dintre particulele energetice emanate de Soare.

Casey Honniball, cercetător NASA: Ştim acum că apa nu este doar în zonele reci şi întunecoase ci, posibil, este mai răspândită decât credeam iniţial.

NASA încearcă să afle dacă această resursă, indispensabilă vieţii pe Pământ, poate fi accesibilă viitoarelor misiuni de pe Lună. Din informaţiile pe care le au acum specialiştii, apa de pe suprafaţa selenară nu seamănă cu cea cu care suntem obişnuiţi pe Terra, pentru că nu curge.

Fiecare moleculă este îmbrăcată într-un strat de gheaţă sau granule speciale care o protejează de mediul dur din jur. Chiar şi aşa, cercetătorii sunt încrezători că decoperirea va schimba explorarea spaţială, iar în apropierea ei vor putea fi construite viitoare aşezări umane.

Dumitru Prunariu, cosmonaut: Oamenii vor putea să exploateze această apă pe suprafața lunii și să producă apă potabilă.

NASA plănuiește să readucă oameni pe Lună, până în anul 2024, cu intenția de a stabili aici o colonie semi-permanentă. Din echipaj va face parte, pentru prima dată, şi o femeie, iar pregătirile sunt deja în linie dreaptă. Anul trecut Agenţia Spaţială americană a aprobat şi trei modele de case pe care să le poată construi pe Lună.

În România, descoperirea celor de la NASA a fost şi sursă de glume: "NASA anunță că a descoperit apă pe lună. Apă caldă? Întreabă curioși bucureștenii" sau "A găsit NASA apă multă pe Lună și RADET tot nu o nimerește cu apa caldă".

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite prin formularul Fii Observator, pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].