Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Un fost angajat Boeing, care a dezvăluit nereguli grave la avioane, a fost găsit mort în SUA

Un fost angajat Boeing, care, în trecut, şi-a exprimat îngrijorările cu privire la standardele de producție ale companiei, a fost găsit mort în SUA, scrie BBC.    

de Redactia Observator

la 12.03.2024 , 08:17

Un fost angajat Boeing, care a dezvăluit nereguli grave la avioane, a fost găsit mort în SUA Un fost angajat Boeing, care a dezvăluit nereguli grave la avioane, a fost găsit mort în SUA - BBC

John Barnett a lucrat la Boeing timp de 32, iar în urma unor probleme de sănătate s-a pensionat în 2017. Cu câteva zile înante de moartea sa, Barnett depusese mărturie într-un proces împotriva companiei. Reprezentanţii Boeing au transmis un mesaj de condoleanţe. Barnett, în vârstă de 62 de ani, ar fi murit din cauza unei răni "auto-provocate" pe 9 martie, a declarat medicul legist, care i-a confirmat decesul. Poliția a deschis o anchetă în acest caz.

Începând cu 2010, John Barnett a lucrat ca manager de calitate la uzina North Charleston, oraş din Carolina de Sud, care produce 787 Dreamliner, un avion ultramodern utilizat în principal pe rute lungi.

În 2019, Barnett a declarat pentru BBC că muncitorii aflați sub presiune au montat în mod deliberat piese sub standardele cerute la aeronave pe linia de producție. De asemenea, a dezvăluit şi că a descoperit probleme grave cu sistemele de oxigen, ceea ce făcea ca una din patru măști să nu funcționeze în caz de urgență.

Articolul continuă după reclamă

La scurt timp după ce a început să lucreze în Carolina de Sud, Barnett a observat că procesul de asamblare a avionului se făcea în grabă, iar siguranța a fost compromisă, acuzaţii pe care compania le-a negat. Ulterior, fostul manager a declarat pentru BBC că angajații nu au respectat procedurile destinate monitorizării componentelor, permițând pieselor defecte să dispară.

Pe acelaşi subiect

Acuzaţii grave: Piese necorespunzătoare, montate pe avioane

În unele cazuri, piese necorespunzătoare au fost scoase din coșurile de rebuturi și montate pe avioanele care erau construite, pentru a preveni întârzierile pe linia de producție. Barnett a mai menţionat şi că testele pe sistemele de oxigen de urgență care urmau să fie montate pe modelul 787 au arătat o rată de eșec de 25%, ceea ce înseamnă că una din patru măşti ar putea să nu funcţioneze într-o situație de urgență reală.

John Barnett a declarat că a atras atenția managerilor cu privire la temerile sale, dar nu s-a luat nicio măsură. Pe de altă parte, Boeing a respins acuzaţiile sale. Cu toate acestea, un control din 2017 făcut de către Administrația Federală de Aviație (FAA), a confirmat unele dintre preocupările fostului angajat.

La momentul morții sale, Barnett se afla în Charleston pentru interviuri legale legate de procesul pe care l-a intentat companiei. Trebuia să fie supus altor audieri sâmbătă, dar cum nu s-a prezentat, poliția l-a căutat la hotelul la care stătea. John Barnett a fost găsit mort în camioneta sa, în parcarea hotelului.

Şir de incidente în care au fost implicate aeronavele Boeing

Aeronavele Boeing au fost implicate în ultimul timp într-o serie de incidente. În cel mai grav dintre ele, un panou care ţinea o uşă s-a desprins în timpul zborului.

Cel puţin 50 de persoane au fost rănite luni, după ce o "problemă tehnică" a provocat o "mişcare puternică" în timpul unui zbor de la Sydney la Auckland efectuat de compania LATAM Airlines, pe un Boeing 787-9 Dreamliner, potrivit publicaţiei New Zealand Herald, citată de Reuters.

Un purtător de cuvânt al companiei aeriene sud-americane a declarat pentru Herald că a existat o "problemă tehnică" în timpul zborului care a afectat o parte din echipaj şi pasageri, fără a oferi mai multe detalii.

NZ Herald a citat un pasager care a declarat că s-a întâmplat o "mică cădere rapidă" în timpul zborului. Boeing şi LATAM nu au răspuns imediat la întrebările Reuters cu privire la cauza şi natura incidentului.

Pe 8 martie, un avion Boeing 737 MAX (UAL.O) al United Airlines a ieşit de pe pista aeroportului George Bush din Houston. Cei 160 de pasageri şi şase membri ai echipajului nu au suferit răni. Aceştia au părăsit avionul şi au fost transportaţi cu autobuzul la terminal, au precizat FAA şi United.

Un zbor al United Airlines care se îndrepta spre Japonia a aterizat în siguranţă joi pe aeroportul internaţional din Los Angeles, după ce a pierdut un pneu în aer după decolarea din San Francisco, a anunţat transportatorul într-un comunicat, relatează Reuters. La bordul avionului de tip Boeing B777-200 se aflau 249 de persoane.

La 5 ianuarie, o aeronavă nouă de tip 737 MAX 9 a operatorului Alaska Airlines a pierdut un panou de uşă în timp ce zbura la o altitudine de 4.877 de metri.

Probleme grave la aeronavele Boeing 737 MAX

Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a declarat că auditul producţiei avioanelor 737 MAX la Boeing şi furnizorul Spirit AeroSystems a identificat mai multe cazuri în care companiile nu au respectat cerinţele de control al calităţii, transmite Reuters.

FAA a mai spus că a găsit ”probleme de neconformitate în controlul procesului de producţie al Boeing, manipularea şi depozitarea pieselor şi controlul produselor”. Autoritatea americană nu a detaliat acţiunile corective specifice pe care Boeing şi Spirit trebuie să le ia, dar a trimis companiilor un rezumat al constatărilor sale în auditul său finalizat.

Spirit AeroSystems, care produce fuselajul avioanelor MAX, a declarat că este ”în contact cu Boeing şi FAA cu privire la acţiunile corective adecvate”. Boeing a spus ca răspuns că, ”în deficienţelor noastre de calitate, a constatărilor auditului FAA şi a raportului recent al comisiei de expertiză, avem o imagine clară a ceea ce trebuie făcut”. 

Auditul FAA a fost determinat de o urgenţă în aer, din 5 ianuarie, care a implicat o aeronavă nouă 737 MAX 9 a operatorului Alaska Airlines care a pierdut un panou de uşă în timp ce zbura la o altitudine de 4.877 de metri.FAA a interzis anterior Boeing să-şi extindă producţia de avioane 737 şi, în ianuarie, a declarat că ”problemele de asigurare a calităţii pe care le-am văzut sunt inacceptabile”.

Săptămâna trecută, administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat că Boeing trebuie să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”, în termen de 90 de zile, după o întâlnire din 27 februarie cu CEO-ul Dave Calhoun.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că România se îndreaptă spre o direcţie bună?
Observator » Ştiri externe » Un fost angajat Boeing, care a dezvăluit nereguli grave la avioane, a fost găsit mort în SUA