Vânzările de produse de lux ale companiei care deține Louis Vuitton au depăşit exporturile agricole în Franța
Vânzările globale de produse de lux ale LVMH, care deține renumitul brand de modă Louis Vuitton, au depăşit exporturile agricole ale Franţei, scrie Financial Times.
Liderul luxului cu sediul la Paris a reprezentat anul trecut 4% din toate exporturile franceze, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă Asterès pentru LVMH, publicat joi. Valoarea de 23,5 miliarde de euro a bunurilor companiei care au fost vândute în străinătate anul trecut a depăşit contribuţia de 3,2% a întregului sector agricol, ceea ce întăreşte importanţa sectorului de lux pentru balanţa comercială a Franţei.
LVMH, una dintre cele mai recunoscute companii franceze
LVMH a devenit una dintre cele mai recunoscute companii franceze la nivel internaţional, producând majoritatea bunurilor sale în Franţa sau în Italia pentru a menţine standardul de calitate ridicat, element care permite companiei să impună preţuri superioare. SUA au reprezentat un sfert din vânzările LVMH în cel mai recent trimestru, în timp ce Asia a reprezentat puţin sub 40%.
"Anul trecut am obţinut o creştere pronunţată în Europa, în Japonia şi în restul Asiei, înregistrând o scădere în SUA din cauza situaţiei economice", a declarat joi directorul executiv Bernard Arnault, în cadrul reuniunii anuale a grupului.
Deşi Franţa reprezintă mai puţin de o zecime din vânzările globale ale grupului de lux - care include mărci de la brandul de modă Louis Vuitton până la şampania Moët & Chandon - LVMH doreşte să se mândrească cu contribuţia sa la economia franceză, în timp ce trece printr-o serie de schimbări în rândul conducerii.
Doi dintre fiii lui Arnault au fost primiţi în consiliul de administraţie
Doi dintre fiii lui Arnault au fost primiţi joi în consiliul de administraţie, alăturându-se astfel celor doi fraţi mai mari şi consolidând controlul familiei asupra celebrei companii de modă. Toţi cei cinci copii ai lui Arnault lucrează în cadrul companiei în roluri operaţionale, cu toţii, cu excepţia celui mai tânăr, Jean, ocupând în prezent locuri în consiliul de administraţie.
Schimbările de conducere au loc pe fondul unei încetiniri globale a vânzărilor, după un boom multianual înregistrat într-un sector esenţial pentru economia franceză. Sectorul luxului din Franţa, care include şi rivalii LVMH Hermès, Chanel şi Kering, proprietarul Gucci, a reprezentat puţin sub 12% din exporturile franceze în 2023, potrivit asociaţiei industriei luxului Comité Colbert. LVMH reprezintă aproximativ o treime din total.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰