Cercetătorii au creat ALIMENTUL care combate CANCERUL

Cercetătorii din China au creat o varietate de orez negru, modificat genetic, care este bogat în antioxidanţi şi are potenţialul de a reduce riscul de apariţie a cancerului şi a altor maladii, potrivit unui studiu publicat în revista Molecular Plant, informează duminică Xinhua.

Beneficiile pentru sănătate ale acestei varietăţi de orez negru sunt date de concentraţiile sale ridicate de antocianine, un grup de pigmenţi cu rol antioxidant, care oferă multor fructe şi legume culori intense de purpuriu, roşu şi albastru.

Consumul de orez bogat în antocianine poate fi benefic pentru sănătatea umană, întrucât scade riscul de apariţie a anumitor afecţiuni, precum unele tipuri de cancer, boli vasculare, diabet şi alte maladii cronice, se afirmă în studiul publicat în revista Molecular Plant.

Oamenii de ştiinţă doresc în prezent să evalueze gradul de siguranţă al noului sortiment de orez în calitatea sa de 'aliment biofortificat'. Ei vor să modifice pe cale genetică biosinteza de antocianine şi în cadrul altor culturi - porumb, grâu şi orz - pentru a obţine şi alte cereale care să deţină aceste proprietăţi.

În viitor, cercetătorii chinezi sunt de părere că strategia lor ar putea fi folosită pentru producerea multor nutrimente importante şi a unor ingrediente medicinale.

Sursă: Agerpres.ro

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Inedit » Cercetătorii au creat ALIMENTUL care combate CANCERUL