Câte ouă avem voie să consumăm într-o singură zi şi sub ce formă? Sfatul nutriționiștilor

De Mădălina Iacob.
Publicat: 26.04.2021, 08:24.
Actualizat: 26.04.2021, 09:01

Ouăle nu lipsesc niciodată de pe masa de Paşte. Le consumăm ca atare, dar le întâlnim şi în cozonac sau pască. La ce pericol ne expunem, dacă mâncăm prea multe, vedem chiar acum la Observator Medical. 

Ne pregătim să vopsim ouăle de Paști și să mâncăm apoi din toate bucățele tradiționale, care conțin, multe dintre ele, şi ouă. Medicii însă ne atenționează din timp. Aportul de grăsime din ouă poate fi dăunător pentru organismul nostru.

Șerban Damian, nutriționist: Pentru o persoană sănătoasă, oul este un aliment extrem de hrănitor și util în alimentație fiind unul dintre cele mai hrănitoare din perspectiva mare a aportului de nutrienți și mai ales de proteine. Proteinele din albusul de ou sunt extrem de valoroase au tot spectrul de aminoacizi speciali, în plus, în gălbenuș găsim grăsime, vitamine din clasa B dar și vitamina A care se pot găși în gălbenușul de ou, minerale.

Consumul de ouă în formă crudă nu este deloc o idee bună, pentru că este greu de digerat. Sunt oameni care trebuie să aibă mare grijă îi această perioadă.

Șerban Damian, nutriționist: Există anumite situaţii în care oul poate să fie dăunător în sensul în care prezența grăsimilor în gălbenuș le face rău celor cu probleme biliare. Acestea pot să aibă manifestări acestor boli, în funcție de cantitatea consumată avem restricțîi la persoanele cu dislepidemii, cu tulburarea organismului lipidic. să nu se depășească mai mult de un ou pe zi, tot așa mai puțîn, colesterolul pe care omul îl conține. mai există și situația rară la alergii la ingresdinetele din ou și atunci chiar trebuie evitat.

Șerban Damian, nutriționist: Cei care știu că au analizele modificate, colesterolul dat peste cap, trebuie să limiteze cantitatea de ou. Pot în schimb să mănânce albușuri, este pur proteină fără să aibă grăsime și este ușor digerat fără problemă.

Nu trebuie să exagerăm, spun medicii. Mai ales de săbători.

Șerban Damian, nutriționist: O recomandare de bun-simț ar fi la două ouă pe zi. Luând în calcul și ouăle pe care le consumăm din mai multe surse, putem găsi ouă și în cozonac și în pască. Poate preparate, prăjituri, mai greu să le cuantificăm, de aceea două ouă dacă le consumăm ca atare.

Șerban Damian, nutriționist: Un pic de atenție totuși la cei care au ținut post și la care o avalanșă de grăsimi animale și proteine animale, și carne de miel, grasă plus altele și altele, pot să declanșeze anumite manifestări neplăcute, o indigestie, o dischinezie biliară, deci atenție la cantități și la modul în car ele intoruducem. mâncăm treptat, mâncăm mai multe ouă după două trei zile de începerea mâncatului altfel decât în post.

Oricând ar fi consumat, tot oul fiert în coajă rămâne cea mai sănătoasă variantă. Fiert trei minute.

Șerban Damian, nutriționist: Varianta prin prăjire nu este de evitat pentru că oricum oricui îi place să mănânce o omletă sau un ou ochi, dar trebuie să fim conștienți că prin încălzire în ulei fierbinte o parte din proteine se degradează, mai apar și compuși potențiali nocivi. dacă mănânci din când în când, dar nu trebuie să exaeram, trebuie să evităm arsură, dacă facem omletă nu o prăjim până se înnegrește.

Aşadar: nu mai mult de două ouă roşii pe zi, mai ales dacă mâncăm de Paşti şi cozonac şi pască. Mai bine să fie la mese diferite din aceeași zi. Oul să nu fie asociat cu alte surse de grăsime la aceeaşi masă

Şi atenție pentru cei care se știu deja cu valori ale colesterolului crescute. Sau cu probleme biliare. Fără excese!

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.