Antena Meniu Search
x

Curs valutar

CINE se află de fapt în spatele victoriei PSD la alegerile din 11 decembrie. ADEVĂRUL a ieşit la iveală (FOTO, VIDEO)

Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.

de Redactia Observator

la 18.12.2016 , 17:56

Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.

Într-un articol intitulat "Strategii israelieni câştigă alegerile din România”, autorul Gil Hoffman scrie că o campanie „agresivă şi creativă”, condusă de strategii israelieni Moshe Klughaft şi Sefi Shaked, a ajutat partidul de centru-stânga PSD să obţină o victorie covârşitoare în alegerile parlamentare.

El explică faptul că românii şi-au îndreptat atenţia spre strategii israelieni datorită renumelui acestora din urmă, a succeselor înregistrate în alegeri, dar şi a experienţei lor în folosirea new media.

Articolul continuă după reclamă

PSD a obţinut 45,67% din voturile exprimate şi victoria, iar următorul cel mai bine clasat, PNL, a obţinut 20,4% din sufragii, în contextul în care extrema dreaptă este în plină ascensiune în Europa, notează ziarul.

Moshe Klughaft s-a făcut cunoscut după succesul Căminului Evreiesc, dar se află şi în spatele unui protest al rezerviştilor după al Doilea Război din Liban (2006) care a adus dreapta la putere şi a unei campanii de promovare a studierii matematicii la care a participat defunctul preşedinte Shimon Peres.

Sefi Shaked a lucrat în campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu şi preşedintelui Shas (sefarzi ultraordocşi) Arye Deri.

Într-o fotografie publicată de ziar, primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, apare alături de Klughaft.

În campanie, isrelienii au schimbat imaginea PSD, pe care au întinerit-o, au făcut-o mai patriotică, scrie autorul articolului.

Klughaft şi Shaked au utilizat mesaje folosite de obicei de partide de dreapta pentru a-şi îmbunătăţi imaginea în rândul alegătorilor de centru-stânga. Sloganul lor a fost ”Îndrăzneşte să crezi în România”.

Ei au folosit tineri, pe care i-au pus să trimită înregistrări video în care spun că cred în România.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Într-un mesaj publicitar, mai mulţi tineri sunt  supuşi unui test cu detectorul de minciuni, întrebarea fiind: "Crezi în România?".

Ei au creat şi spoturi negative, în care alte partide sunt acuzate că nu cred în viitorul ţării.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Mergeți duminică la vot?
Observator » Ştiri politice » CINE se află de fapt în spatele victoriei PSD la alegerile din 11 decembrie. ADEVĂRUL a ieşit la iveală (FOTO, VIDEO)