CINE se află de fapt în spatele victoriei PSD la alegerile din 11 decembrie. ADEVĂRUL a ieşit la iveală (FOTO, VIDEO)
Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.
- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Când scăpăm de vortexul polar şi ninsori. Jumătate din ţară, paralizată de zăpezi
Cotidianul israelian de limbă engleză Jerusalem Post a scris, duminică, despre victoria PSD în alegerile din 11 decembrie, susţinând că aceasta se datorează unor consultanţi israelieni.
Într-un articol intitulat "Strategii israelieni câştigă alegerile din România”, autorul Gil Hoffman scrie că o campanie „agresivă şi creativă”, condusă de strategii israelieni Moshe Klughaft şi Sefi Shaked, a ajutat partidul de centru-stânga PSD să obţină o victorie covârşitoare în alegerile parlamentare.
El explică faptul că românii şi-au îndreptat atenţia spre strategii israelieni datorită renumelui acestora din urmă, a succeselor înregistrate în alegeri, dar şi a experienţei lor în folosirea new media.
PSD a obţinut 45,67% din voturile exprimate şi victoria, iar următorul cel mai bine clasat, PNL, a obţinut 20,4% din sufragii, în contextul în care extrema dreaptă este în plină ascensiune în Europa, notează ziarul.
Moshe Klughaft s-a făcut cunoscut după succesul Căminului Evreiesc, dar se află şi în spatele unui protest al rezerviştilor după al Doilea Război din Liban (2006) care a adus dreapta la putere şi a unei campanii de promovare a studierii matematicii la care a participat defunctul preşedinte Shimon Peres.
Sefi Shaked a lucrat în campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu şi preşedintelui Shas (sefarzi ultraordocşi) Arye Deri.
Într-o fotografie publicată de ziar, primarul Bucureştiului, Gabriela Firea, apare alături de Klughaft.
În campanie, isrelienii au schimbat imaginea PSD, pe care au întinerit-o, au făcut-o mai patriotică, scrie autorul articolului.
Klughaft şi Shaked au utilizat mesaje folosite de obicei de partide de dreapta pentru a-şi îmbunătăţi imaginea în rândul alegătorilor de centru-stânga. Sloganul lor a fost ”Îndrăzneşte să crezi în România”.
Ei au folosit tineri, pe care i-au pus să trimită înregistrări video în care spun că cred în România.
Într-un mesaj publicitar, mai mulţi tineri sunt supuşi unui test cu detectorul de minciuni, întrebarea fiind: "Crezi în România?".
Ei au creat şi spoturi negative, în care alte partide sunt acuzate că nu cred în viitorul ţării.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰