4 metode simple și utile pentru a scăpa repede de inventar
Orice patron de magazin știe că unul dintre lucrurile cu care pierzi cel mai mult timp este întocmirea inventarului.
Însă aceasta este o sarcină pe cât de plictisitoare și anevoioasă, pe atât de importantă pentru bunul mers al lucrurilor. Este esențial pentru orice afacere să știi exact ce produse ai și în ce cantități, pentru a te organiza mai ușor și a ști când trebuie să realimentezi stocurile.
Există însă câteva metode care îți pot ușura munca și îți pot înjumătăți timpul petrecut cu inventarul, astfel încât nu va fi nevoie să ții vânzările pe loc timp de câteva ore sau zile:
Elimină riscul unor greșeli umane
O simplă greșeală îți poate da peste cap toate calculele, iar dacă ai inventare în mai multe unități ale firmei, atunci este extrem de dificil să te coordonezi perfect cu toate persoanele care participă. Timpurile în care inventarierea se făcea cu pixul și cu foaia au dispărut de mult. Nu numai că această metodă este foarte anevoioasă și lentă, dar crește și riscul unor erori umane. Poți scăpa de griji dacă folosești un astfel de aparat modern, care te ajută să te miști rapid și să înregistrezi fiecare produs într-o secundă. În plus, nu va trebui să îți mai înveți angajații cum și unde trebuie notate produsele pe categorii și vei ușura astfel munca tuturor. Iar când aceste date se înregistrează într-un sistem, poți ține mult mai ușor evidența stocurilor și poți analiza mai ușor când este timpul să le suplimentezi.
Ajută-ți angajații să se orienteze mai repede
Dacă trasezi o hartă împărțită pe zone a magazinului tău și aloci o zonă unui angajat, fiecare va ști ce are de făcut și se va ocupa doar de partea lui. Harta poate fi păstrată și folosită la inventarele următoare, iar marele său avantaj este că te ajută să îți organizezi magazinul astfel încât să nu se ajungă la confuzii sau dispute.
Programează inventarul din timp
Cât de frecvent faci inventarul magazinului tău depinde doar de tine. Unele magazine îl fac doar o dată pe an, altele semestrial, în timp ce altele îl folosesc mai des, pentru că au o rotație rapidă a produselor de pe raft. Cu cât cumperi și vinzi mai repede, cu atât este mai important să ții o evidență strictă a produselor. Dacă programezi din timp inventarul, vei putea să îți informezi angajații în avans, astfel încât să aibă timp să își organizeze programul și să poată participa. Evită perioada apropiată sărbătorilor, dar și zilele din săptămână care sunt mai aglomerate, dacă ai de gând să închizi magazinul în timpul inventarului, pentru a-ți minimiza pe cât posibil pierderile.
Păstrează stocurile de marfă în cutii
Când cumperi în cantități mari, îți vei face o favoare dacă nu vei deschide toate pungile sau cutiile de la început, ci pe măsură ce le vinzi. Astfel, vei putea să inventariezi produsele mai rapid și cu o corectitudine mai mare. În cazul produselor aflate pe rafturi, acestea pot fi citite cu un scanner de coduri de bare care le va identifica și le va marca în sistem cu ușurință, fără să mai folosești etichete sau să riști să le numeri de două ori.
Dacă aplici aceste sfaturi, inventarierea nu va mai fi un calvar și vei reuși să îi vezi adevărata utilitate: te ajută să te organizezi mai bine și să răspunzi mai eficient cererilor clienților tăi. Iar dacă vei reduce efortul petrecut cu inventarul, vei avea mai mult timp și energie să te dedici elaborării unei strategii care să îți aducă profituri mai mari și notorietate.
Sursă foto: Shutterstock, Copyright: spflaum
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰