Se împlinesc 40 de ani din ziua în care bucureştenii au mers pentru prima oară cu metroul
Se împlinesc 40 de ani din ziua în care bucureştenii au mers pentru prima oară cu metroul. O aniversare care găseşte Capitala încremenită în trecut.
Se împlinesc 40 de ani din ziua în care bucureştenii au mers pentru prima oară cu metroul. O aniversare care găseşte Capitala încremenită în trecut. Dacă înainte de 89, se construiau în medie câte trei staţii de metrou pe an, acum aşteptăm peste opt ani pentru mult-promisa magistrală Drumul Taberei.
Din subteran, unde a coborât pentru o plimbare cu metroul, ministrul Transporturilor face noi promisiuni.
La ceas aniversar, ministrul transporturilor Lucian Bode a ales să facă o mică plimbare cu metroul. A fost o ieşire din cotidian pentru el. Asta pentru că nu prea a mai călcat în subteran de mai bine de un deceniu.
Prea mult nu a evoluat metroul de atunci. Din cei peste 71 de kilometri, cât măsoară reţeaua din subteran, peste 80% au fost construiţi înainte de 1989. Practic, în perioada post decembristă nu s-a construit nicio măcar o singura magistrală cap-coadă.
Avem 53 de staţii şi o promisiune care, din 2011, e veşnic amânată. Metroul din Drumul Taberei nu va fi gata nici anul acesta. Poate la anul, promit din nou oficialii, dar nici măcar unii specialişti nu îi mai cred.
Abia instalat în funcţie, noul ministru al Transporturilor plusează: peste 10 ani, şi alte oraşe din România ar putea avea metrou.
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰