Antena Meniu Search
x

De 6 ani, pe aeroportul Aurel Vlaicu zboară doar aeronave private sau cele ale autorităţilor

Pereţii aerogării sunt reparaţi pe dinafară, însă înăuntru e totul o ruină. Asta deşi s-au băgat aproape 5 milioane de euro acolo.

Vezi și

Pereţii aerogării sunt reparaţi pe dinafară, însă înăuntru e totul o ruină. Asta deşi s-au băgat aproape 5 milioane de euro acolo. În schimb noi cei care zburăm ne înghesuim toţi pe Otopeni. O echipă Observator a făcut un experiment şi a filmat situaţia aerogării în ultimii 3 ani.

Pe aeroportul Băneasa e pustiu. Nici urmă de pasageri. Un singur avion de mici dimensiuni aterizează. Aşa era şi în 2016 şi în 2017. 

Pe aici ar trebui să circule mii de maşini care să aducă pasageri pe aeroportul Băneasa. Este gol şi mă pot plimba nestingherită pe şosea. Anul trecut, 50 de pasageri au tranzitat aeroportul, în medie, pe zi.  

În realitatea capacitatea aeroportul este de 2 milioane de pasageri pe an. 

Pe dinafară, clădirea de patromoniu a fost reparată în 2011 de firma lui Tiberiu Urdăreanu. Lucrările au costat atunci aproape 5 milioane de euro. Înauntru, de ani buni a rămas molozul. 

Bogdan Mîndrescu, directorul general al CNAB: "Nu ne gândim atât de mult să îl extindem ci să reabilităm ce avem în momentul de faţă disponibil şi să putem acomoda câţi mai mulţi pasageri pe o nouă configuraţie."

Aeroportul Băneasa a ajuns acum un aeroport de lux, pentru VIP-uri. Cu circuit închis. Pe rând, miniştrii transporturilor au pasat vina şi au tot promis că îl vor redeschide.

Răzvan Cuc, fostul ministrul al Transporturilor: "Este vina mangementului companiei, au avut finanţare pentru aceste obiectiv şi toate demersurile puteau fi făcute până acum."

Bani ar fi pentru reabilitarea şi redeschiderea aeroportului pentru zboruri comercial. Compania Naţională Aeroporturi are un profit tot mai mare de la un an la altul.

În 2011, aici ajungeau 2 milioane de pasageri pe an. Din 2012 nu a mai zburat niciun avion comercial, după ce ministrul de atunci, Anca Boagiu a decis ca zborurile comerciale să fie redirecţionate spre Otopeni. Zona a devenit foarte atractivă pentru dezvoltatori. Un întreg cartier ANL a fost ridicat lângă aeroport şi multe case au apărut chiar în buza pistei.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi donat mobila, hainele sau electrocasnicele pe Facebook?

Observator » Stiri sociale » De 6 ani, pe aeroportul Aurel Vlaicu zboară doar aeronave private sau cele ale autorităţilor