Aeroportul Otopeni riscă să nu mai facă faţă fluxului uriaş de avioane şi de pasageri
Dotat cu unul dintre cele mai scumpe radare din Europa, aeroportul Otopeni riscă să nu mai facă faţă fluxului uriaş de avioane şi de pasageri.
Dotat cu unul dintre cele mai scumpe radare din Europa, aeroportul Otopeni riscă să nu mai facă faţă fluxului uriaş de avioane şi de pasageri. Pistele trebuie reparate de urgenţă, la fel şi căile de rulare, iar în terminale e nevoie de investiţii majore.
De un an, controlorii de trafic aerian din turnul de control de pe aeroportul Otopeni dirijează avioanele cu ajutorul unui radar-minune. Unul dintre cele mai perfomante şi mai scumpe din Europa. Punctele verzi pe care le vedeţi sunt de fapt maşini sau avioane de zeci de tone care se deplasează pe aeroport. El sunt detectate de suprafaţă care a costat 4 milioane de euro. Însă ceea ce face şi mai fascinant de atât este ca atunci când sunt condiţii de ceaţă ei să detecteze şi să vadă tot ce mişcă pe aeroport.
Înainte, controlorii erau nevoiţi să memoreze poziţia aeronavelor, iar pe timp de ceaţă nu puteau dirijia decât un singur avion în mişcare.
În cazul, în care există vreun pericol de ciocnire pe aeroport, ţintele de pe radar, avioane sau maşini, îşi schimbă culoarea din verde în galben sau roşu. Radarul a fost testat cinci ani. După ce a fost pus în funcţiune, numărul de avioane care pot decola şi ateriza pe cel mai mare aeroport din ţară s-a triplat, în condiţii de ceaţă. Aşa s-a ajuns şi la aproape 13 milioane de pasageri, în 2017.
Dar aeroportul are nevoie urgentă de reparaţii. Luna trecută, la Observator, v-am arătat în exclusivitate imagini cu gropile de pe una dintre căile de rulare de la Otopeni care, culmea, a fost asflatată recent.
Iar în terminale, oamenii abia îşi mai găsesc un loc. Un plan de extindere există, încă din 1999. Dar nimic nu a fost extins, ci doar modernizat.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰