Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video "Așa ceva numai la noi se poate" Reabilitarea trecerilor la nivel cu calea ferată, un eșec pur românesc. Lucrările s-au degradat imediat

Socoteala de pe hârtie nu se potriveşte cu cea din teren. S-au convins de asta şefii de la Drumuri, care au cheltuit 30 de milioane de lei pentru a face trecerile la nivel cu calea ferată mai sigure. Doar jumătate din aceste treceri au putut fi modernizate, pentru că celelalte fie au dispărut, fie sunt nefolosite. Dar nici unde s-au făcut investiții, nu e cu noroc. Lucrările s-au degradat în câteva luni. 

de Cristina Oprea

la 15.06.2022 , 22:04

Mai marii de la drumuri si au luat angajamentul în urmă cu trei ani că vor moderniza 246 de treceri la nivel cu calea ferată. Mai exact, trebuiau montate panouri cu iluminare solară, stâlpi care să delimiteze benzile de circulație și un covor asfaltic antiderapant.

Aşa arată acum, după lucrări, lângă Craiova: stâlpii de cauciuc s-au rupt, iar banda antiderapantă a trebuit refăcută. Coincidență sau nu, reparațiile au fost făcute la scurt timp după ce Observator a cerut companiei de drumuri detalii despre calitatea lucrărilor. Și nu doar aici. În sudul județului găsim aceeași situație. 

Mădălin Chipirlin, asociația Legal Drive: Au încercat să refacă ceea ce era deja degradat în urma exploatării normale. 

Vezi și

Altă trecere, același probleme. Nici aici covorul de asfalt antiderapant nu a prins cele 24 de luni de garanție. 

Pe acelaşi subiect

Mădălin Chipirlin, asociația Legal Drive: Execuția lucrărilor a fost făcută în stilul tipic românesc, doar de fațadă, doar ca să fie observate o perioadă de timp și după aceea să fie uitate.

Şi impiegatul de la CFR se plânge de calitatea lucrărilor

Filmare camera ascunsă:

- Și ăsta când merge, când nu merge. 

- Panoul de iluminat nu merge întotdeauna? 

- Nu merge întotdeauna.

- De ce oare? Nu se încarcă suficient?

- Cred că da. Și ăsta mai face figuri câteodată. Dar ăla mereu face. 

- Și au venit să îl verifice? 

- Păi pe cine să anunțăm? Au venit, l-au făcut și au plecat. 

Cristina Oprea, reporter Observator: Panourile de iluminat funcționează pe sărite. Uneori da, alteori ba. Iar banda antiderapantă care nu se ia pe roțile mașinilor, este spălată de ploi și o găsești pe marginea asfaltului. 

Cum se transformă în țara noastră chiar și cele mai bune inițiative în eșecuri răsunătoare

Din birou, socotelile nu bat cu realitatea din teren iar lucrările făcute de mântuială sunt o normalitate, spun specialiștii în infrastructură. Din cele 246 doar 129 au fost modernizate. De ce? Explică pentru Observator Compania de Drumuri:

În cadrul contractului a fost prevazută amenajarea unui numar de 246 treceri la nivel a drumurilor cu calea ferată, din care au fost realizate un numar de 129 de treceri, iar 117 treceri CF nu au putut fi realizate din motive obiective, respectiv: o parte din locaţii sunt desfiinţate; o parte din locaţii sunt nefolosite; o parte sunt amplasate în zone cu utilităţi subterane şi aeriene care nu permit execuţia de lucrări; o parte care nu se pot realiza din alte cauze (ex. se va realiza un pasaj).>

Concluziile nu sunt greu tras.

Reporter: Este firesc să nu știi câte obiective ai de modernizat și să afli abia după ce semnezi contractul? 

Mădălin Chipirlin, asociația Legal Drive: Nu. Nu. Așa ceva numai la noi se poate. Cred că cei care erau preocupaţi în mod real de infrastructură au ieșit la pensie iar cei care au urmat au venit cu o formă grosolană de nepăsare și rezultatele se văd. În România siguranța rutieră este doar o tentativă, bifăm doar pe hârtie acest normativ denumit siguranță rutieră.

Cât despre cât de periculoase sunt trecerile la nivel cu calea ferată, găsim un răspuns chiar în nota de fundamentare a proiectului cu care CNAIR a cerut bani europeni: în cinci ani au fost înregistrate 211 accidente rutiere cu 365 de vehicule implicate. 26 de oameni au murit, 90 au fost grav răniţi şi 283 au suferit răni uşoare.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » "Așa ceva numai la noi se poate" Reabilitarea trecerilor la nivel cu calea ferată, un eșec pur românesc. Lucrările s-au degradat imediat