SPECIAL!! Bicicleta Pegas, din nou pe piata
Imediat dupa '89, Pegasurile au disparut. Mai mult, romanii au preferat masinile luxoase din strainatate in locul bicicletelor. Intr-o Capitala tot mai poluata, patru tineri au reinviat brandul national Pegas
Pana in anii '90, orice copil isi dorea sa aiba - pe langa traditionala pereche de patine cu rotile - si o bicicleta Pegas! Iar daca avea sa lunga si coarne, posesorul putea sa fie sigur de faptul ca va deveni vedeta in cartier, dar a venit Revolutia, iar bicicletele autohtone s-au facut nevazute. Incet-incet, locul lor a fost luat de cele din strainatate, mai lucioase si cu mai multe viteze. Din fericire, in Romania exista patru oameni care au refuzat sa lase Pegas-ul sa dispara. Asa ca l-au resuscitat si l-au facut la fel de tare ca si marcile din import.
Cosmin Tudoran, unul dintre membri trupei Cassa Loco, isi aduce aminte cum a facut rost de bani ca sa-si cumpere un Pegas: "Prin '90, daca nu ma insel, am luat la Loto, la loz in plic. Am castigat nu stiu ce, o suma destul de mare, ca tin minte ca s-au cumparat din banii aia o masina de spalat si au mai ramas ceva bani si mi-am cumparat si eu o bicicleta, pe care mama a dat vreo 800 de lei. Gandeste-te ca un salariu era 3.500 de lei, o gramada de bani".
Acum insa, bicicletele sunt accesibile aproape oricui. Iar cei patru care au resuscitat Pegas-ul au constatat ca romanii au inteles ca a avea o bicicleta nu este doar o chestie la moda. Vehiculul pe doua roti nu doar ca este ecologic, dar este si cea mai simpla metoda de a te mentine in forma.
"Este modelul cel mai popular al atelierului Pegas, al vechiului Pegas. Nostalgicii o sa-si aduca aminte, cu pegasul ca cu pegasul mic, pe vremuri, imediat dadeai pe o roata, asta este mult mai stabila", spune Adrian Teasa, expert tehnic Pegas.
"A fost o reactie la care nu ma asteptam, la valul de entuziasm care urma sa apara din partea oamenilor. Anul trecut au fost 250 si 250 fete baieti. Acum sunt patru modele, cu doua culori fiecare", a povestit Alex Manda, Marketing PR Pegas.
Daca mai demult de pe usile fabricii de la Zarnesti iesea un Pegas cap-coada, acum tinerii comanda fiecare piesa din strainatate si asambleaza bicicletele in atelierul lor. Pegasul reinventat costa intre 1.100 si 1.300 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰