Video Ce temperatură este în autobuzele din Bucureşti. Şoferii sunt îndemnaţi să facă economie: "Nu poţi să respiri, te sufoci"
În Bucureşti, cu trei lei te simţi ca în Sahara. Când arde afară, arde şi în autobuze sau troleibuzele din Bucureşti. Aer condiţionat ba nu e deloc, ba stă închis. Se merge pe varianta clasică: geamuri şi uşi deschise. Motivul neoficial: aşa fac economie la carburant. O recunosc în faţa călătorilor chiar şoferii, dar atunci când văd camera de filmat, ne trimit la biroul de presă.
Dai un ban şi te sufoci. Autobuzele şi troleibuzele din Bucureşti sunt, zilele astea, saune pe roţi. Iar evantaiul şi sticla cu apă au devenit accesorii obligatorii pentru cei care folosesc transportul public.
Călător: Se merge cu geamurile deschise
Călător: Foarte cald, nu poţi să respiri.
Călător: Se resimte o temperatură destul de deranjantă, sufocantă chiar.
- Prăpăd în București, în 12 ore a plouat cât pentru jumătate din toată luna mai. Apa a ajuns aproape de capota...
- Zi de foc în Capitală! Realitatea de dincolo de 40 de grade: 57 de grade pe asfalt, 67 de grade în mașinile parcate
- Val de caniculă în România. Au fost resimţite chiar şi temperaturi de 40 grade Celsius
Călător: Aer condiţionat nu, nu am văzut.
Şoferii merg cu geamurile şi uşile deschise pentru a face economie
Astăzi în Bucureşti au fost anunțate 32-33 de grade dar la orele prânzului ajunge și la 37. Într-un autobuz, însă, care nu are nici aer condiţonat, temperatura resimțită este și de peste 40 de grade Celsius. În lipsa unei soluţii, şoferii merg cu uşile deschise. De ce nu este, totuşi aer condiţionat? Din motive de economie. O spun chiar angajaţii STB. Dar nu în faţa camerei.
Reporter: Bună ziua, dar aer condiţionat nu e în autobuzele astea?
Şofer: Păi are 20 de ani.
Reporter: Şi mergeţi aşa cu uşa deschisă?
Şofer: Pentru mine, voi mergeţi două-trei staţii, eu stau până la 3 aici de dimineaţă. Astea-s condiţiile, uite primarul vrea să facă economie.
Reporter: Vrea să facă economie?
Şofer: Da, şi directorul nostru a zis că el e eficient şi face economie.
Alt şofer, aceeaşi explicaţie.
Reporter: Aer condiţionat nu e?
Şofer: Nu este. Faceţi reclamaţie la primărie, la STB că nici eu nu am.
Reporter: Se face economie la carburant?
Şofer: Păi faceţi reclamaţie, asta este.
În faţa camerei de filmat angajaţii STB se feresc să vorbească.
Reporter: De ce, totuşi, nu e aer condiţionat? Se face economie?
Şofer: Nu pot să vă răspund la asta, avem birou de presă.
Reporterii Observator au încercat să obţină o reacţie atât de la biroul de presă, cât şi de la conducerea STB, fără succes însă. Din cele peste două mii de mijloace de transport în comun de suprafaţă, aproape jumătate nu au sistem de aer condiţionat. Asta în condiţiile în care călătorii plătesc mai mult. Anul trecut, preţul biletului de autobuz a crescut de la 1 leu şi 30 de bani, la 3 lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰