Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Au crescut tarifele, după eliminarea companiilor de ride-sharing

A început vânătoarea de şoferi Uber, Clever şi Bolt, după ce controversata Ordonanţă de Urgenţă a intrat în vigoare. De joi, cei care transportă pasageri fără să aibă autorizaţie pot fi amendaţi la prima abatere, chiar şi cu 5.000 de lei. Patru şoferi au fost deja sancţionaţi în Bucureşti.

de Redactia Observator

la 16.05.2019 , 21:10

A început vânătoarea de şoferi Uber, Clever şi Bolt, după ce controversata Ordonanţă de Urgenţă a intrat în vigoare. De joi, cei care transportă pasageri fără să aibă autorizaţie pot fi amendaţi la prima abatere, chiar şi cu 5.000 de lei. Patru şoferi au fost deja sancţionaţi în Bucureşti. Iar scandalul îi afectează şi pe clienţi: tarifele aplicaţiilor online au crescut peste noapte, iar comenzile s-au lăsat aşteptate cu 10 minute în plus, după ce un sfert dintre şoferi au renunţat să mai iasă în curse. Totul, după ce Guvernul şi-a încălcat promisiunea de a reglementa activitatea de ride-sharing.

Acest şofer a fost amendat cu o mie de lei, după ce un echipaj al poliţiei rutiere din Bucureşti l-a tras pe dreapta.

Preţurile curselor de ride-sharing pot creşte şi de 10 ori

Vezi și

În maşină, alături de el, pasagerul încearcă să obţină mai mult informaţii de la agenţi.

La câteva ore de la intrarea în vigoare a controversatei ordonanţe, efectele se simţeau deja în trafic, dar şi în buzunarele clienţilor.

Explicaţia - cu cât numărul şoferilor ieşiţi în curse este mai mic, cererea creşte, iar preţurile se măresc. Un efect pe care l-au resimţit toţi clienţii.

O rută pe care o foloseşte des un client l-ar costa astăzi chiar şi de zece ori mai mult. 

Oamenii sunt nemulţumiţi de situaţie: "Aplicaţiile erau foarte utile. Pe vreme nasoală veneau foarte repede, până să îţi găseşti taxi. Şi preţurile erau rezonabile".

Aplicaţiile de ride-sharing funcţionează în 21 de state membre UE

Clienţii firmelor Uber, Bolt sau Clever au primit joi mai multe mesaje din partea societăţilor, prin care au fost asiguraţi că serviciile lor continuă. Chiar dacă şoferii riscă să fie amendaţi cu până la 5 mii de lei, când sunt prinşi de poliţişti că transportă oameni fără autorizaţie. Totuşi, colaboratorii firmelor spun că legea poate fi ocolită.

Ordonanţa Guvernului a apărut în urma protestelor taximetriştilor, care acuzau concurenţa neloială.

Patronii firmelor de transport alternativ au anunţat că-i vor susţine financiar şi juridic pe şoferi, să conteste amenzile.

În plus, joi au cerut încă o dată o lege clară, care să le dea voie să circule. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Aplicaţiile de tip UBER, Clever sau Bolt funcţionează în 21 de state europene. Activitatea şoferilor a fost reglementată prin legi interne. În opt ţări, aplicaţiile au fost însă interzise, printre care Italia, Bulgaria sau Danemarca.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Mergeți duminică la vot?
Observator » Ştiri sociale » Au crescut tarifele, după eliminarea companiilor de ride-sharing