Antena Meniu Search
x

Video Gara nimănui de la granița cu Republica Moldova, în care nu vine niciun tren, a fost renovată cu aproape 8 milioane de lei

Investiţii inutile pe model românesc: autorităţile au dat aproape două milioane de euro pentru refacerea unei gări pe unde nu mai trecea demult vreun tren. Explicaţia e la fel de halucinantă ca proiectul în sine: renovarea gării de la graniţa cu Republica Moldova s-a făcut ca să intrăm în Spaţiul Schengen.

Clara Mihociu
de Clara Mihociu

la 26.09.2021, 22:02

Vezi și

Ilie Ciocârlan, fost angajat al gării: Acum avem o gară nouă... gară nouă cu cucuvele sus, asta e. Păianjenii au făcut cuibar peste cheie. Uitați, de când nu a fost om să descuie să vadă. Nimic, nimic, nimic.

Doar greieri se mai aud azi în poate cea mai modernă gară din România rurală. Sunt 11 ani de când trenul n-a mai trecut prin Fălciu, Vaslui. Ilie Ciocârlan are 78 de ani şi jumătate din viaţă a muncit la CFR. Înainte să iasă la pensie, zece ani a lucrat chiar în gara din Fălciu, împiegat de mişcare. Acum adună iarbă dintre şine, pentru animalele din bătătură. 

Reporter: Pe linia asta putem merge fără probleme? Nu?

Ilie Ciocârlan, fost angajat al gării: Nu vine nimenea, ce vedem aici acum? Buruiene și scaieți, ce a fost nu mai este. Doar buruiene și paragină. Când erau oameni aici străluceau pietroaiele pe timpuri.

Pe acelaşi subiect

Reporter: Câți oameni lucrau aici?

Ilie Ciocârlan, fost angajat al gării: Păi 100, cred că 100. Au făcut gara asta după ce a plecat toată lumea. Pentru ce au făcut-o? Au închis nişte bani.

Aproape opt milioane de lei a costat renovarea gării în care nu opreşte nimeni

Ilie Ciocârlan, fost angajat al gării: E de plâns, de plâns nişte bani aiurea dați pe gară. Se zvonise că gata, dă drumul la gară. Zic, băi, buuun! 

N-a fost să fie. Una dintre cele mai mari gări de pe frontiera de Est a României e azi doar o clădire abandonată, care a costat statul român o mică avere, în condiţiile în care era obligat să respecte regulile de aderare la spațiul Schengen.

Viorel Forțu, consilier Primăria Fălciu: Hotărârile fuseseră luate de înainte, programul era finanțat și s-a continuat cu lucrările... chiar daca nu mai trece nimic... au rămas clădirile... doar timpul, da, timpul. 

În Schengen nu am mai intrat, dar lucrările au continuat, chiar dacă traficul feroviar în zonă era aproape inexistent, de ambele părți ale Prutului, de ani de zile. Proiectul începuse în 2011, iar trei ani mai târziu s-a făcut și recepţia. Deja şinele erau abandonate de patru ani. 

CFR explică situaţia: "Punctul de Trecere a Frontierei Fălciu a fost prevăzut în HG 896/2008, ca punct feroviar de trecere a frontierei, lucrările din stația CF Fălciu fiind realizate pentru implementarea cerințelor Schengen, conform prevederilor Memorandumului de aderare a României la Spațiul Schengen. Implementarea cerinţelor Schengen a fost realizată în colaborare şi sub supravegherea reprezentanţilor Ministerului Administrației și Internelor, finanțarea find asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat"

Viorel Forțu, consilier Primăria Fălciu: Înainte de lucrări a fost oprit și trenul care circula. Se vede că nu trece nimic de ani. Nu am mai văzut sa fie personal să vină la întreținerea căii ferate de când s-a închis, de 10 ani. În vremurile de dinainte de '89 era plin trenul. Erau și foarte mulţi navetiști care mergeau spre Bârlad. Și invers, inclusiv schimburile la fabrica de zahăr erau făcute după cum vine trenul, să vină navetiștii.

Clara Mihociu, reporter Observator: Suntem, practic, în gara nimănui spre nicăieri. Pentru că în toți acești ani nu s-a mai îngrijit nimeni nici măcar să întrețină ceea ce s-a făcut.

Cu gară nouă, dar abandonată, oamenii circulă cu ce au la îndemână

La fel sunt multe dintre gările din mediul rural. Acolo unde chiar ar fi nevoie de investiţii, nu-şi bate nimeni capul să le facă. La nici 50 de kilometri de Fălciu, în gara din localitatea Banca, peisajul este dezolant. 

Clara Mihociu, reporter Observator: Cred că în afară de aerul condiționat nu avem nimic care să fie mai modern în această gară. Toate ușile sunt închise, au lacăt și vedem că au pus plăci acolo unde au căzut geamurile. 

Printre peroane pasc vacile. În toalete sunt munți de gunoaie. Ziduri căzute, pânze de păianjeni pe uși de pe care lacătele prind rugină. Cu asta sunt întâmpinați copiii care fac naveta cu trenul. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri sociale » Gara nimănui de la granița cu Republica Moldova, în care nu vine niciun tren, a fost renovată cu aproape 8 milioane de lei