Antena Meniu Search
x

George Ciobanu se afla la volanul autocarului

George Ciobanu se afla la volanul autocarului. E din ce in ce mai sigur, dupa ce astazi politistii au reusit sa audieze aproape 20 de supravietuitori

Vezi și

Imaginea accidentului, intiparita in memoria victimelor, e dureroasa, dar absolut necesara pentru anchetatori. In fata lor, astazi, victimele nu au mai vorbit despre viteza, ci despre drum periculos. Un drum umed, unde derapajul nu a mai putut fi evitat.

O ploaie deasa si-un drum ingust, la inaltime, in mijlocul canionului. O curba periculoasa, miscari ciudate ale autocarului. Apoi, un copil, pe marginea drumului. Sunt franturi din filmul accidentului, retraite iar si iar de supravietuitori. "Cand sa intre pe pod a facut asa un salt. Cobora in jos si nu a mai facut curba ca lumea", povesteste Gheorghe Roibu. Din acel moment, isi mai aduc aminte doar finalul. Dezastrul din prapastie.

Astfel de declaratii au fost ascultate, azi, de politistii de la Omoruri, din IGPR. Le-au notat cu mare atentie. Trebuie sa refaca intregul film al accidentul. Piesa cu piesa. Ca intr-un puzzle.

1. "Primii pasageri care au dat declaratii spun ca au trait ultimele clipe dinaintea tragediei ca pe o succesiune de curbe. Una la dreapta, la iesirea din tunel, si, apoi, pe drum drept, brusc la stanga".

2.  "Pe sosea nu exista nicio urma de franare, iar asta ridica mari semne de intrebare. Asa ca se iau in calcul mai multi factori: conditiile atmosferice, starea tehnica dar si oboseala soferului".

3."Sofer despre care pasagerii spun ca ar fi fost politistul bucurestean".

"Avand in vedere ca autocarul beneficia de serviciul flota, vom analiza si datele pe care acest serviciu le inmagazineaza, le inregistreaza", a spus Tiberiu Nitu, procuror general al Romaniei.

GPS-ul si tahograful. Acea cutie neagra a autocarului. Gasita, ieri, de autoritatile din Muntenegru. Aparatul e avariat, dar banda e neatinsa. O banda care poate spune totul. Si viteza inregistrata. Am vrut sa aflam si noi cum functioneaza tahograful. Expertii ne povestesc ca fiecare dintre cei doi soferi au lasat in urma un card cu toata istoria drumului. De la plecarea din Bucuresti, pana in rapa. Dupa patru ore si jumatate de mers, oprirea e obligatorie. Tahograful inregistreaza si schimbul soferilor, la volan.

Acum, ancheta de baza e in Muntenegru. Insa, Parchetul General ar putea decide sa trimita un expert acolo. Trebuie sa cerceteze autocarul care, deocamdata, pare de neclintit. Astfel, ar putea fi recuperat doar pe bucati.

Cu alte cuvinte, autocarul ar trebui taiat in trei bucati. Partea din fata e cea mai importanta. Analiza deformarii carcasei va arata dinamica accidentului. De ce anume s-a lovit prima oara, ce viteza a avut si cand a franat soferul.

Motorul e in partea din spate. Va fi atent expertizat. Iar centrul autocarului va stabili cum au fost raniti cei 47 de pasageri. 18 dintre ei, mortal.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Preferaţi ca pentru masa de Paşte să preparaţi cât mai multe produse în casă, pentru a evita E-urile?

Observator » Stiri sociale » George Ciobanu se afla la volanul autocarului