Calea ferată ce leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord ar urma să fie inaugurată înainte de Crăciun (Video)

De Andra Mitu.
Publicat: 18.09.2020, 22:30.
Actualizat: 18.09.2020, 22:31

De Crăciun vom merge cu trenul spre Otopeni! Autorităţile ne promit că la mijlocul lunii decembrie linia de cale ferată ce leagă Gara de nord de Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă. În vreme ce autorităţile laudă investiţia, organizaţiile ne-guvernamentale atrag atenţia că un singur tren, care circulă la un interval de 50 de minute, nu va face faţă. Ba, din contră, va fi ocolit. 

Peste trei luni vom putea merge cu trenul spre aeroport. Lucrările la linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni sunt finalizate în proporție de 97 la sută. Proiectul a costat nu mai puțin de 400 milioane de lei, bani europeni.

Abia acum muncitorii pun la punct ultimele detalii pentru ca, de la mijlocul lunii decembrie, să putem urca în trenuri. Săptămâna aceasta autorităţile au făcut şi primele teste. Cu o firmă privată. Operator care a sechestrat șase automotoare ale CFR Călători în urma unor neînțelegeri legate de modernizare.

Momentan, un singur tren, cu o capacitate de cel mult 110 locuri, va duce călătorii de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni.

Dan Costescu: Din analiza lor de până acum a reieșit că ar fi posibil în acest moment, când și încărcarea liniei e mai mică, ar fi posibil să avem 50 de minute între trenuri.

La doar patru ore distanţă, Dan Costescu s-a contrazis. Pe Facebook, oficialul spune că intervalul de circulaţie va fi stabilit de CFR Infrastructură şi poate varia între 30 şi 60 minute.

Ionuț Ciurea, director executiv Pro Infrastructura: O să fie foarte dificil de convins călătorii să ia trenul de la Gara de Nord, cumva mai puţin accesibil acest punct pentru cei din sud şi sud-est când au alternative.

Autobuzele STB circulă la un interval de 13-20 de minute. Dacă o călătorie cu autobuzul din Piaţa Unirii durează aproape o oră, cea cu trenul din Gara de Nord ar trebui să fie doar 20 de minute.

Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB: În marile capitale europene nu se succed trenurile la intervale mai mari de 20 de minute.

Acum, aeroportul este folosit zilnic de 15.000 de pasageri, o treime din numărul normal, de dinainte de pandemie.

Ionuț Ciurea, director executiv Pro Infrastructura: A fost gândită aşa pe genunchi. Nu poate fi extinsă sau pusă în valoare aşa cum trebuie.

Linia de tren dintre Gara de nord şi Otopeni are aproape 20 de kilometri şi ar fi trebuit dată în folosinţă în iunie, înaintea Campionatului European de Fotbal. Competiţia a fost amânată. La fel şi finalizarea construcţiei.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.