Lucrările la linia de cale ferată Gara de Nord - Otopeni, începute cu viteza melcului
Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor.
Au început oficial lucrările pentru linia de cale ferată dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Doar că planul de pe hârtie nu prea a semănat astăzi cu cel din teren, deşi linia trebuie terminată până la Campionatul European de anul viitor. Ca o ironie, în această dimineaţă, în ziua în care visul, cel puţin teoretic, începe să devină realitate, la Gara de Nord, zeci de călători au fost nevoiţi să mergă pe jos, printre şine, după ce trenul care-i aducea în Capitală s-a defectat.
Cu bagajele în mâini şi privirea mereu în spate, de teama unui incendiu, oamenii s-au îndepărtat în grabă de trenul din care ieşea fum. Şi-au continuat drumul pe jos, printre şine, după ce locomotiva electrică s-a defectat în apropiere de Podul Grant.
Un tânăr susţine că "naşul ne-a zis că a luat foc un tren. E un lucru care mi se pare normal în 2019 la noi".
Incidentul a blocat tot traficul feroviar din zonă. Trenurile au întârziat sute de minute. Un haos în total contrast cu promisiunile măreţe ale autorităţilor, care astăzi au început oficial construcţia viitoarei linii Gara de Nord - Aeroport Otopeni.
Numai că lucrările au debutat în stil pur românesc, cu numai trei muncitori şi doi angajaţi de la Romsilva. Nici urmă de utilaje şi niciun metru de teren defrişat, aşa cum prevede planul. I-am arătat imaginile şi directorului CFR.
Lucrările la linia spre Otopeni costă aproape 400 de milioane de lei şi presupun realizarea, printre altele, a trei kilometri de cale ferată, dublarea liniei între Mogoşoaia şi Baloteşti şi o nouă gară în parcarea Aeroportului.
Partea cea mai grea din proiect este realizarea unui viaduct lung de 1 km şi jumătate, peste DN1. Asta înseamnă că, în timpul lucrărilor, circulaţia va fi oprită pe această şosea.
Dacă lucrările vor fi totuşi terminate înainte de Euro 2020, CFR dă asigurări că cei 22 de kilometri dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni vor fi parcurşi în tot atâtea minute. Garniturile vor circula pe această linie din jumătate în jumătate de oră şi vor transporta zilnic 12 mii de călători.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰