Magazinele cu specialități străine au succes la români
Românii au prins gustul specialităţilor asiatice sau arăbeşti. Magazinele destinate până nu demult doar micilor comunităţi de străini, sunt tot mai căutate de români. Le trec deseori pragul pentru condimente, vinuri sau dulciuri.
Românii au prins gustul specialităţilor asiatice sau arăbeşti. Magazinele destinate până nu demult doar micilor comunităţi de străini, sunt tot mai căutate de români. Le trec deseori pragul pentru condimente, vinuri sau dulciuri.
Născută în Republica Moldova, dar stabilită în Bucureşti, Natalia şi-a dorit să deschidă un magazin cu produse alimentare aduse de dincolo de Prut. La început, în prăvălia din Piaţa Amzei intrau doar moldoveni şi lipoveni. Acum lucrurile s-au schimbat.
Cum cererea este mare, Natalia aduce atât bunătăţi din Republica Moldova şi Rusia, cât şi din Ucraina, Estonia şi Letonia. Cel mai bine se vând icrele roşii, şprotul şi vodca rusească, vinurile georgiene, dar şi colţunaşii sau dulciurile moldoveneşti.
Pe Vlad l-am găsit tot în centrul Bucureştiului. După cum se vede, magazinul lui are rafturile încărcate cu produse asiatice şi arăbeşti, dar şi cu alimente aduse din Germania, Olanda sau Austria. Românii care poftesc la specialităţile străine îi trec pragul tot mai des.
Românii au devenit mult mai atenţi la etichetă. Pe clienţi nu îi interesează doar ţara de provenienţă a produsul, ci şi conţinutul. Mulţi se feresc de aditivii alimentari şi de zahăr.
Mai puţin dulci, mai picante sau foarte sărate, specialităţile străine încep să înlocuiască preparatele noastre tradiţionale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰