Atentatul din St. Petersburg readuce în discuţie MĂSURILE DE SECURITATE de la metroul din Bucureşti. Cât de pregătiţi suntem pentru o catastrofă
Siguranţa la metou e de luni bune un subiect cât se poate de serios şi în România. Autorităţile încă lucrează la punerea în practică a planului care ar trebui să ne garanteze că în cazul unui incident în subteran, suntem protejaţi.
Siguranţa la metou e de luni bune un subiect cât se poate de serios şi în România. Autorităţile încă lucrează la punerea în practică a planului care ar trebui să ne garanteze că în cazul unui incident în subteran, suntem protejaţi.
Autorităţile spun că încă lucrează la asta. Să le luăm pe rând, să vă spun întâi ce NU s-a făcut. Spre exemplu, abia din iunie, 9 staţii de metrou vor fi închise vreme de 2 săptămâni pentru ca toate căile de acces să fie refăcute. În cazul unui incident, din cauza turnicheţilor, evacuarea s-ar face greu, aşa că peste tot vor fi introduse astfel de uşi batante, ca să nu se creeze busculade.
În unele staţii de metrou, a constatat ISU, nu există lumini de siguranţă care să-i ghideze pe călători în cazul unei urgenţe. Şi acestea sunt trecute la capitolul urmează să fie făcut. Unele dintre galerii sunt nesigure în caz de cutremur şi au nevoie de consolidare.
Când vine vorba despre ce s-a făcut, Metrorex garantează că toate staţiile au stingătoare funcţionale, că au deblocat toate uşile pe care tronau lacăte pentru evacuări rapide şi că au luat măsuri ca accesul chiar la gurile de metrou să NU mai fie îngrădit de maşini sau tarabe.
Dar, ISU a făcut mai multe controale şi rapoarte la metrou, public însă, niciodată autorităţile nu au comunicat integral lista problemelor. Să sperăm deci că cei responsabili vor face, cu liniuţă de la capăt, tot ce au de făcut pentru siguranţa noastră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰