Noi reguli pentru comerţul cu animale vii, după blocajul din Canalul Suez. Ce măsuri suplimentare a anunţat ANSVSA
ANSVSA impune noi măsuri pentru comerţul cu animale vii, după blocajul din Canalul Suez. Comercianţii sunt nevoiţi să mărească cantităţile de furaje şi de apă cu minim 25% şi să crească spaţiul destinat animalelor cu 10-15%
- Noi măsuri pentru comerţul cu animale vii, după blocajul de pe Canalul Suez
- La nivelul ANSVSA a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată de blocarea temporară Canalului Suez
Toţi operatorii economici care intenţionează să desfăşoare activităţi de comerţ cu animale vii vor fi nevoiţi să mărească cantităţile de furaje şi de apă cu minim 25% şi să crească spaţiul destinat animalelor cu 10-15%, a anunţat luni Autoritatea Naţională Sanitar- Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), care a mai spus că măsurile vin după situaţia de criză în care 11 nave cu animale au fost blocate pe Canalul Suez, iar procentul de mortalitate mediu a fost de 0,23%.
Ce măsuri trebuie să respecte comercianţii
''Atenţionăm toţi operatorii economici care intenţionează să desfăşoare pe viitor activităţi de comerţ cu animale vii, că ANSVSA a modificat procedurile în direcţia intensificării verificărilor privind asigurarea suplimentării cantităţilor de furaje şi apă cu minim 25 %'', se arată în comunicatul ANSVSA.
În condiţiile în care vor veni perioadele cu temperaturi ridicate, este necesar să se ţină cont că la transportul rutier la temperaturi de peste 30 grade Celsius este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 10%. În ceea ce priveşte transportul maritim, la o temperatură mai mare de 30 grade Celsius este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 15%.
''În cazul în care se transportă animale cu coarne, spaţiul alocat pe cap de animal trebuie să crească cu 7% pentru a preveni rănirea animalelor la contactul cu celelalte animale aflate în boxă. Animalele cu coarne se transportă în boxe separate faţă de cele fără coarne'', se mai arată în comunicat.
ANSVSA a mai anunţat că pe data de 12 aprilie, odată cu finalizarea centralizării datelor primite de la comandanţii celor 11 nave cu animale din România, destinate exportului, activitatea celulei de criză constituită la nivelul instituţiei pentru gestionarea situaţiei generată în data de 24 martie de blocarea temporară a Canalului Suez, şi-a încheiat activitatea.
''Concluziile rezultate în urma analizării tuturor informaţiilor primite arată că: durata călătoriei a fost cuprinsă între 10 şi 15 zile, cantitatea de apă şi furaje asigurată a fost suficientă, starea de sănătate a animalelor a fost bună, procentul de mortalitate mediu înregistrat fiind de 0,23%'', potrivit ANSVSA.
ANSVSA informează că, odată cu ridicarea restricţiilor, se pot relua activităţile de export de animale către ţările din zona Golfului Persic, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport.
Pe data de 24 martie, nava Ever Given cu o lungime de 400 de metri şi de peste 220.000 de tone, care venea din Asia şi se ducea la Rotterdam, s-a oprit de-a curmezişul canalului după ce a fost lovită de o rafală de vânt, în momentul în care intra în partea de sud a Canalului Suez, potrivit site-ului Vesselfinder.
La nivelul ANSVSA a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona situaţia generată de blocarea temporară Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale, iar 11 nave din România cu peste 130.000 de oi au fost blocate în zonă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰