Antena Meniu Search
x

Piteşti - Sibiu, CEA MAI SCUMPĂ autostradă. Costul lucrărilor S-A DUBLAT!

O autostradă ca-n poveşti va traversa munţii Carpaţi până în 2020. Şoseaua de mare viteză dintre Piteşti şi Sibiu va avea 10 noduri rutiere, 7 tuneluri săpate prin munte şi un cost pe măsură. Pe zi ce trece, proiectul devine tot mai scump. Preţul s-a dublat în ultimele luni, iar oficialii recunosc deschis că suma finală ar putea depăşi chiar şi cele peste 3,3 miliarde de euro estimate. 

Vezi și

O autostradă ca-n poveşti va traversa munţii Carpaţi până în 2020. Şoseaua de mare viteză dintre Piteşti şi Sibiu va avea 10 noduri rutiere, 7 tuneluri săpate prin munte şi un cost pe măsură. Pe zi ce trece, proiectul devine tot mai scump. Preţul s-a dublat în ultimele luni, iar oficialii recunosc deschis că suma finală ar putea depăşi chiar şi cele peste 3,3 miliarde de euro estimate. 

Pe Valea Oltului, până aproape de Călimănești, apoi peste munți, la Curtea de Argeș. Este traseul pe care îl va parcurge cel mai aşteptat proiect de infrastructură: autostrada  care leagă Sibiu de Piteşti.

Şi implică preţ care s-a dublat în numai jumătate de an. Costurile de execuţie au ajuns la peste 3,3 miliarde de euro. 

"Destul de greu să justifici dublarea sumei când anul trecut aveai o sumă iar acum, la nici un an de zile, suma s-a dublat. Ori ai greşit foarte rău când ai făcut primul calcul, şi cineva trebuie să răspundă, ori se încearcă amânarea acestei construcţii.", spune Alex Vâlvoi, fondatorul "Asociaţiei România Fără Gropi"

Pe acelaşi subiect

Pe cât de mare este suma, pe atât de spectaculos este proiectul: autostrada Piteşti-Sibiu va avea 123 de kilometri, 10 noduri rutiere şi 7 tuneluri săpate în munte. Cel mai lung dintre ele va măsura 1,7 kilometri.

Ministrul Transporturilor promite că vom putea circula pe noua şosea de mare viteză peste nici trei ani. Pare greu de crezut, mai ales că proiectul arată că autostrada va trece chiar prin grădinile oamenilor, în zona Poiana. 

Oamenii vor fi despăgubiţi, iar acest lucru va creşte şi mai mult preţul autostrăzii.  

"În practică, întotdeauna la construcţii apar şi costuri suplimentare. Preţurile nu au crescut, acest este preţul autostrăzii. Suma prezentată nu includea costul pentru terenurile expropriate. Aceasta ar fi una din explicaţii. Se raporta doar la execuţie şi proiectare.", explică Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR. 

Deocamdată, autostrada care ar lega Muntenia de Transilvania rămâne doar un vis. Iar şoferii... rămân blocaţi în trafic. Pe Valea Oltului, cea mai aglomerată zonă rutieră a ţării. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Veţi participa la Slujba de Înviere?

Observator » Stiri sociale » Piteşti - Sibiu, CEA MAI SCUMPĂ autostradă. Costul lucrărilor S-A DUBLAT!