Pod CFR, la un pas să se prăbuşească (Video)
Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră.
Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră. La un an de când autorităţile promiteau lucrări de consolidare, ne-am întors, dar n-am găsit niciun picior de muncitor. Grav este că mai mult de jumătate din podurile CFR din toată ţara stau să cadă.
O bucată putrezită de traversă se desprinde şi cade în momentul în care trenul intră pe pod. Viteza maximă aici este de 10 kilometri pe oră, dar chiar şi aşa, greutatea vagoanelor face structura să scârţâie şi să se clatine.
La podul în pericol să se prăbuşească nu s-a mai intervenit de 40 de ani
Şuruburile care ar fi trebuit să susţină şina au pur şi simplu rol decorativ. Traversele din lemn sunt atât de putrede de trecerea timpului încât ai putea să le rupi cu mâna bucată cu bucată în doar câteva minute. Una, de exemplu, nu mai poate susţine nici măcar greutatea unui om.
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 15-16 februarie. Ce nu trebuie să ratezi
- Antrenează-ți creierul ca un campion: Cursurile Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, Sesiunea...
- 14 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
Zeci de trenuri trec, zilnic, peste podul care traversează Someşul între localităţile Dej şi Beclean. Printre ele şi acceleratul care leagă Iaşi de Timişoara, una dintre cele mai importante rute ale ţării. Am mers cu imaginile şi la directorul CFR.
Este exact situaţia pe care reporterii Observator o constatau cu fix un an în urmă, când vizitau podul de pe Someş. De atunci, nimic nu s-a schimbat. Deşi există un plan de consolidare încă din 2013, structura rămâne o ruină. Una sigură, susţine CFR.
Podul ar trebui să fie consolidat până în 2020, potrivit CFR. Până atunci, călătorii din trenuri se mulţumesc cu emoţii, restricţii şi întârzieri.
România are nevoie de consolidare la peste 3.000 de poduri feroviare şi aproape 9.000 de kilometri de cale ferată
În anii 80, pe linia Dej - Cluj, trenul Rapid 46 rula cu 120 de kilometri la oră în depline condiţii de siguranţă a circulaţiei.
Imagini de arhivă arată cum pe acelaşi pod, în anii '80, trenurile circulau de 12 ori mai repede. De atunci, însă, infrastructura CFR s-a degradat bucată cu bucată.
Un raport al Ministerului Transporturilor arată că peste 3.000 din cele 4.700 de poduri feroviare din România au nevoie de consolidare.
Campania Observator a fost un semnal de alarmă receptat de călători, dar mai puţin de autorităţi. În 2019, din cei aproape 14.000 de kilometri de line ferată, din România, aproape 9.000 au durata de viaţă depăşită.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰