Antena Meniu Search
x

SPECIAL!!! Psihologie pe paine!

Cam asta consumam de cele mai multe ori la restaurant, caci totul, dar absolut totul e creat astfel incat sa ne simtim cat mai bine. Adica sa mancam cat mai mult

Vezi și

De la pozele din meniu, mirosurile din farfuriile celorlalti, pana la discutia cu ospatarul, cu toate ne fac intr-un fel sau altul sa comandam cat mai mult. Evident, nu ne baga nimeni mana in buzunar, dar un gurmand in adevaratul sens al cuvantului are toate sansele sa plece cu portofelul gol, daca ospatarul stie ce variante de meniu sa-i sugereze. In afara de cum arata restaurantul, de specific si de muzica ambientala, un rol important il joaca osptatarul, care este, practic, cel care vinde mancarea din meniu.

Sotii Lis sunt unii dintre cei mai fideli clienti ai restaurantelor. "Cred ca in 15 ani de cand sunt cu Viorel am gatit de trei ori", marturiseste Oana. Ca sa salveze casa de la incendiu, dar si sotia de la gatit, fostul edil al Capitalei a obisnuit-o pe sotia sa cu luxul. "Eu sunt un fel de revista. Stiu toate restaurantele. Am restaurante unde am incercat aproape tot meniul si cand se deschide unul nou, la fel, merg sa incerc".

Cei doi nu se impaca nicicum cand vine vorba de fructele de mare. Daca lui Viorel ii plac la nebunie, Oana le detesta. Asa ca, isi gasesc mai mereu locuri in care pot manca amandoi. Chiar daca este mai atrasa de bucataria clasica, Oana a incercat si preparate exotice. Doar este o gurmanda innascuta. "Am mancat si lucruri mai ciudate, de exemplu la chinezesc, la o nunta, am mancat ou vechi de nu stiu cat zeci de ani, era verde si am mancat si carne de broasca testoasa. Eu sunt foarte pofticioasa si ma uit la ceilalti si de multe ori am fost pe punct de a baga mainile in farfuriile unor oameni pe care nu-i cunosc".

Dar nu toti clientii sunt precum Oana si Viorel Lis, asa ca ospatarii trebuie sa se adapteze. "Este important sa simti clientul. Sunt clienti care se grabesc, au motivele lor, sunt clienti care au venit la restaurant sa stea linistiti, sa nu fie grabiti, sa nu vina dupa felul unu, doi imediat", a spus Eugen Pop, ospatar.

O alta tehnica pentru a-l determina pe client sa comande in plus este foarte des folosita "oferta de desert". Desigur, gurmandul nu va rata ocazia de a-si indulci papilele gustative, fara sa tina cont ca nota de plata a mai crescut un pic.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Observator » Stiri sociale » SPECIAL!!! Psihologie pe paine!