Raliului Carpaţi Retro
Zeci de maşini de epocă, trecute bine de prima tinereţe, s-au înscris la linia de start a raliului Carpaţi Retro, care, în premieră, ajunge în acest an peste graniţele României, la Chişinău. 43 de automobile fabricate între 1931 şi 1984 s-au înscris la cea de a 15-a ediţie a competiţiei.
Zeci de maşini de epocă, trecute bine de prima tinereţe, s-au înscris la linia de start a raliului Carpaţi Retro, care, în premieră, ajunge în acest an peste graniţele României, la Chişinău. 43 de automobile fabricate între 1931 şi 1984 s-au înscris la cea de a 15-a ediţie a competiţiei.
Şoferii sunt foarte mândrii de maşinile lor, aşa că îşi fac o intrare triumfală la locul de start. Şi se pare că maşinile lor sunt apreciate şi de alţii.
Startul s-a dat de la un popas aflat pe Drumul Naţional 1B. Şi s-a plecat în funcţie de vechimea maşinii. Astfel că primul a fost un Dodge fabricat în 1931 asemănător cu cel condus de Al Capone. Cu un motor de 4.000 de centimetri cubi şi 90 de cai putere, maşina adusă din SUA poate atinge o viteză maximă de 130 km la oră.
De departe cea mai puternică maşină înscrisă în competiţie este un Chevrolet Corvette C 3 din 1982, care valorează acum 30.000 de euro. Are un motor de 5.700 de metri cubi şi 200 de cai putere, iar viteza pe care o poate atinge este de 200 km pe oră. Pilotul recunoaşte că nu este o maşină pentru drumurile din România, înguste şi pline de gropi.
Retromobilele înscrise în raliu vor trebui să străbată un traseu de 480 de km până la Chişinău.
Participanţii din acest an provin din 12 judeţe ale României.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰