Reguli noi la terasele din Braşov. Un ospătar aduce comanda, altul nota
Explozia numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus a băgat spaima în proprietarii de localuri. De teamă să nu-şi transforme afacerile într-un focar de infecţie, patronii de terase din Braşov au luat noi măsuri de protecţie. Au început să dezinfecteze tot mai mult, au trecut la meniuri de unică folosinţă, iar fiecare client va fi servit de doi ospătari: unul va lua comanda, iar celălalt va aduce nota de plată.
- Patronii și-au luat gândul de la profit
- Controale frecvente la baruri și terase
Pe lângă distanţarea meselor şi dezinfectarea după fiecare client, la terasele din Braşov apar reguli noi, din dorinţa proprietarilor de a-şi proteja şi oaspeţii, dar şi afacerile.
HORIA PETRASCU, manager terasa: Avem un ospătar care servește, care ia comandă și avem un alt ospătar care face debarasarea, care preia banii. Tot el se ocupă de masă, să o pregătească pentru următorul client.
PIA CRAWS, manager terasar: Din păcate, trebuie să trecem pe meniuri de unică folosință. Am și scurtat un pic meniul. Cu un număr redus de mese, nu vrei să arunci foarte multă mâncare.
Patronii nu mai speră la profit în perioada aceasta. Sunt prea puţini cei care le trec pragul. Abia mai zăresc câte un turist străin. Se bazează mai mult pe localnici. În condiţiile în care nici turştii români nu se mai îngrămădesc ca pe vremuri. Doar în weekenduri este mai aglomerat.
Fie că le este teamă, fie că nu. turiştii trebuie să fie în siguranţă. O spun autorităţile de control, care, în ultimele săptămâni, au luat terasele din Braşov la bani mărunţi.
Țînând cont că, in ultima perioada, a crescut simțitor numărul de infectari cu noul coronavirus, au apărut și verificările tot mai frecvente din partea instituțiilor. Polițiștii brașoveni susțin că au dat amenzi de peste o sută de mii de lei atât comercianților din piețe, din mall uri, dar și de la terase.
Proprietarii de localuri sunt nemulţumiţi însă de valul de controale. Se plâng că armata de poliţişti sau jandarmi care le trec, frecvent, pragul le sperie clienţii. Aşa că au decis să organizeze un protest simbolic. Timp de o lună, la fiecare inspecţie, vor agăţa câte o panglică albă la intrare.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰